بلاگر معروف شهرت خود را از کجا شروع کرد؟2023-10-08
بلاگر کیست؟ راهنمای کامل تبدیل شدن به یک بلاگر موفق
شما از این طریق شروع به درآمدزایی از طریق بلاگری زیبایی خواهید کرد. بلاگری به شما اجازه میدهد که در هر زمانی که دوست دارید کار کنید و در هر مکانی که دلخواه شماست، محتوای خود را تولید کنید. با افزایش تعداد دنبال کنندگان، فرصت های همکاری با برندها، تبلیغات و کسب درآمد برای شما فراهم میشود که بدان اشاره کردیم. همچنین بلاگری فضایی برای بیان خود و به اشتراکگذاری علایق و تخصصهای شماست؛ مزیتی که شاید وقتی کارمند یک شرکت باشید، چندان عملی نباشد. بلاگرهای حرفه ای گروهی از افرادند که بلاگری را به عنوان یک شغل تمام وقت در نظر میگیرند و با برنامه ریزی دقیق، تولید محتوای منظم و همکاری با برندها به کسب درآمد میپردازند.
- {
- او با برندهای معتبر لوازم آرایشی همچون دیور و لورال همکاری کرده و در سال ۲۰۱۷، یکی از ۱۰۰ اینفلوئنسر برتر امارات شده است. |}
- البته این دانش و مهارت نباید تنها محدود به حوزهی کاری باشد.
- او برای کسب درآمد کلاسهای ورزشی خصوصی و گروهی برگزار میکند، به بدنسازان مشاوره میدهد و مکملهای بدنسازی را تبلیغ میکند. {
- در نهایت یک برند شخصی قوی برای خود بسازید تا مخاطبان بهراحتی شما را بشناسند و به شما اعتماد کنند. |}{
- مقالهی انگلیسی ایدههایی سودمند برای بلاگ صد موضوع دیگر هم پیش روی شما قرار میدهد که میتوانید از آنها هم ایده بگیرید. |}
- آزیتا نویسنده این بلاگ در نیویورک زندگی میکند و بهگفته خودش، فقط برای بازدیدی کوتاه به این شهر رفت تا در کلاسهای ایاسال (ESL) شرکت کند، اما برای همیشه در آنجا ماندگار شد.
اگر مصمم هستید که کار خود را در حوزه بلاگری شروع کنید با اعتماد به نفس تمام هر نوع محتوایی که از نظر خودتان مناسب و صحیح است را بارگذاری کنید و اهمیتی به نظرات مثبت و منفی افراد ندهید. در این نوع از بلاگری فرد به صورت کلی روی سبک زندگی، لباس پوشیدن، خورد و خوراک، لوازم آرایشی و بهداشتی و مواردی از این دست که بیشتر به ظاهر مربوط میشود، تمرکز دارد. مثلاً فرد بلاگر نوع خاصی از دکوراسیون داخلی منزل یا رنگبندی لوازم خانگی را دارد و برای تغییر آنها، ست کردن آنها با هم، نوع چینش آنها و مواردی از این دست، تولید محتوا میکند. گاهی هم شرایط به نوعی است که باید از چند پلتفرم در کنار هم استفاده کرد. به عنوان مثال، یک بلاگر فعال در اینستاگرام که در برنامهی محتوایی خود ساخت ویدیوهای طولانی هم دارد، برای نشر آن باید از فضای یوتیوب یا آپارات استفاده کند. در تصویر زیر، اکانتهای مهدی شجاری در شبکههای یوتیوب، اینستاگرام و آپارات را میبینیم.
پس هر از چندگاهی یه بررسی انجام بدین، محتواهاتون رو با تغییرات کوچیک ارائه بدین و نست کنین که کدوم برای مخاطبهاتون جذابتر بوده.موفق باشین. برای بلاگر شدن به فعالیت و حضور مداوم در اینستاگرام احتیاج دارید. آنها هرروز اینستاگرامشان را بررسی میکنند، روزانه یا چند بار در هفته پست میگذارند. یک بلاگر موفق هیچ وقت 5 روز پشت سرهم پست نمیگذارد و بعد دو هفته ناپدید بشود. بلاگرها میتوانند از روشهای مختلفی به درآمد برسند که از جمله آنها میتوان به تبلیغات، همکاری با برندها، فروش محصولات خود، ایجاد دورههای آموزشی آنلاین و مشارکت در برنامههای تبلیغاتی اشاره کرد. این عوامل شامل تعداد فالوور، نوع محتوا، نرخ تعامل مخاطبان، پلتفرم فعالیت، برندهایی که با آنها همکاری میکنند و موقعیت جغرافیایی است.
او در اوایل جوانی به شهر واشنگتن در آمریکا رفت تا در آنجا طراحی دکوراسیون داخلی بخواند. او علاوهبر فعالیت در زمینه مد، بلاگر حوزه معماری و طراحی داخلی هم هست. سروین بیات خواهر بازیگر مشهور ساره بیات و همسر رضا قوچاننژاد است.
برای این کار، لینک وبلاگ یا هر وبسایتی که میخواهید کاربران از آن بازدید کنند را کپی کنید و آن را در پروفایل خود قرار بدهید. همچنین برای قرار دادن چند لینک در بیو اینستاگرام میتوانید از ابزارهای لینکدهی کمک بگیرید. همچنین میتوانید از ابزارهای مختلف برای فهمیدن بهترین زمان برای انتشار پستهای جدید و زمانبندی پستها استفاده کنید. با این کار میتوانید در زمانهای مناسب و بهینه با کاربران خود ارتباط برقرار کنید. برای این کار میتوانید از پلتفرمهای وبلاگنویسی مانند ویرگول +، بلاگفا +، blog.ir +، «مدیوم +» (Medium)، «blogger.com» و...
اولین و مهمترین گام، انتخاب موضوعی است که به آن علاقه دارید و در آن تخصص دارید. موضوعی را انتخاب کنید که بتوانید در مورد آن محتواهای ارزشمند و جذابی تولید کنید که مخاطبان را پای حرفتان میخکوب کند. امروزه در بیشتر کسب و کارها بحث برندینگ و برند سازی بسیار به گوش می خورد و بیشتر افراد اطلاعات خاصی در این خصوص ندارند. برای آنکه با مفهوم این دو آشنا شویم بهتر است مقاله ” برندینگ چی هست” و ” برند سازی شخصی ” را مطالعه کنید. بلاگر غذا یا همان فود بلاگرها به افرادی گفته میشود که در زمینه غذا، دسر و نوشیدنی و به طور کلی خوراکی ها فعالیت می کنند و تجارب خود را با مخاطبین در میان می گذارند. فود بلاگرها در حال تبلیغ یک رسپی غذایی خاص یا مقصد شکم گردی (رستوران) هستند.
اگر میخواهید یک بلاگر موفق شوید، باید روی گوشی تلفن همراه یا دوربینتان سرمایه گذاری کنید. عکاسی را تمرین کنید و عکسهایی بگیرید که ترکیب و نور خوبی دارند. علاوه بر عکاسی خوب، باید کپشنهای جذاب هم بنویسید و از هشتگهای مناسب استفاده کنید.
اگر در یکی از حوزههای سلامت، تخصص دارید؛ پس فعالیت در این زمینه کار دشواری نخواهد بود. چرا که با ارائه اطلاعات جالب و کاربردی میتوانید نظر افراد زیادی را به خود جلب کنید. البته باید در این خصوص احتیاط داشته و حتما اطلاعات موثق به مخاطبان خود ارائه دهید. در نظر بگیرید که فعالیت در حوزه سلامت با مسئولیت بیشتری همراه بوده و این ریسک وجود دارد که اطلاعات شما شخصی را به اشتباه انداخته و باعث آسیب رسیدن به وی شود. از این روی اگر در حوزه سلامتی، به بلاگری روی میآورید باید حتما این نکات احتیاطی و موثق بودن اطلاعات را در سطح بالایی در نظر بگیرید.
- چنین شخصی اگر ظاهری شیک و امروزی و صورتی تأثیرگذار و فن بیانی قدرتمند داشته باشد، به مراتب موفق تر هم خواهد بود. {
- سعی کنید در هر پست وبلاگ اطلاعاتی کامل، آگاهیبخش و جذاب را در اختیار مخاطبان قرار بدهید. |}{
- برای اینکه بتوانید در شبکه مجازی، حضور پررنگ و موفق داشته باشید، باید زیر و بم برنامههای کاربردی را بشناسید. |}
- برای بلاگر شدن در زمینه مد باید هم زمان هم نویسنده محتوا باشید هم یک عکاس حرفه ای، استایلیست و حتی بازاریاب یا شاید هم میکاپ آرتیست.
- به فرد یا گروهی از افراد که در زمینهی خاصی تولید محتوا انجام میدهند بلاگر گفته میشود. {
- برای مثال ممکن است دلایل مختلفی مانند یافتن دنبالکنندگان بیشتر، افزایش درآمد، برقراری ارتباط با افراد مختلف یا ساختن برند را هدف خود قرار بدهید. |}
از پیج های مشابه ایده بگیر و ببین که به چه شکل می تونی بهترین تولید محتوا رو داشته باشی و حتما خلاقیت رو در راس کارت قرار بده که از تکراری بودن خارج بشه و برای مخاطبان جذاب باشه. مگر اینکه حلاقیت خاصی بخواین چاشنی کارتون کنین.دربارهی سوال دومتون هم باید بگیم که شما اول باید شروع کنین بعد فالوور بگیرین. اگر چیز جالبی توی پیجتون نداشته باشین کسی فالوتون نمیکنه یا احتمالا بعد از یه مدت آنفالوتون کنن.شما با محتوایی که تولید میکنین مخاطب رو به خودتون جذب میکنین.
فریبا با بازی ساناز سعیدی که فعالیت هایش را تحت نظر آژانس تبلیغاتی سوگند انجام میدهد با تهدیداتی مواجه شده که زندگی او را مختل کرده برای همین به پلیس مراجعه میکند. رفتن فریبا پیش پلیس ابعاد جدیدی از پرونده را نشان میدهد که او ناخواسته درگیر یک پرونده شرط بندی و قمار شده است. احتمال اینکه آدمها برای کار به افرادی که از قبل میشناسن اعتماد کنن بیشتره. یا دنبال چیزی باشین که توش مهارت دارین و میتونین دربارهش تولید محتوا کنین، یا سراغ موضوعاتی برید که برای مردم جذابه و خلاء در اون حوزه حس میشه. گاهی ممکنه شما ۵ هزارتا فالوور داشته باشین و افراد دیگه بهتون پیشنهاد تبلیغ بدن.اما مثلا برای اینکه به عنوان ناشر با پلتفرمی مثل جریان کار کنین، لازمه که ۱۰هزارتا فالوور داشته باشین.
برای هدایت ترافیک به سمت وبلاگ، باید دائم به مخاطبان بگویید که وبلاگ شما وجود دارد. برای این کار باید وبلاگتان را در بخشهای مختلف معرفی کنید و از افراد بخواهید که از آن بازدید کنند. همچنین میتوانید از طریق روشهایی مانند نویسنده مهمان شدن یا معرفی لینکهای آنان در شبکههای اجتماعی خود با بلاگرهای دیگر تعامل داشته باشید.
با پیچیدهتر شدن الگوریتمهای ریلز و افزایش تعداد کاربرانی که از آن استفاده میکنند، دیده شدن با استفاده از این ویژگی دشوارتر خواهد شد. در ادامه آموزش بلاگر شدن درباره تعدادی از روشهای معرفی وبلاگ و روشهای کسب درآمد از طریق بلاگری توضیحات بیشتری میخوانید. با مراجعه به فروشگاه دیدنگار میتوانید تجهیزات مختلفی را مشاهده و خرید کنید. این تجهیزات شامل کیت و پکیجهای بلاگری، انواع دوربین عکاسی، لوازم نور، میکروفون و هر وسیله دیگری است که برای یک تولید محتوا لازم است. تقویم محتوای خود را تهیه کرده و در آن، موضوعاتی که قصد پرداختن به آن دارید را به همراه تاریخ نشر آن درج کنید.
برای مثال، میتونیم به شف طیبه اشاره کنیم که بدون نشاندادن چهرهٔ خودش تونسته رابطهٔ خوبی با مخاطبانش برقرار کنه. این بلاگرها از هشتگهای مناسبی استفاده میکنند و سعی میکنند افراد درستی را هم دنبال کنند. کیفیت محتوای آنها متوسط است و تصاویر جذاب و خارق العادهای هم ندارند. آنها متعهد به موضوع خاصی نیستند و با موضوعهای مختلفی تولید محتوا میکنند.
صرف انرژی برای پاسخ دادن و مقابله به مثل با نظرات منفی هم شما و هم مخاطبان را خسته کرده و اثر مخرب دارد. باید بپذیرید که وجود مخالفان برای بلاگر حرفهای اجتناب ناپذیر است. حداقل اینکه متوجه خواهید شد سلیقه کاربران و مخاطبان با چه سبکهایی سازگاری دارد. بنابراین میتوانید به جای آزمون و خطا، روشهای امتحان شدهای را به کار ببرید که احتمال موفقیت شما را افزایش دهد.
با این حساب اگر بپرسید که منظور از بلاگر چیست، نشان دادن بلاگرهای اینستاگرامی یک روش عالی برای شناسایی نوع فعالیت این افراد خواهد بود. اگر پدر یا مادر هستید، میتوانید از تجربههای خود با دیگران صحبت کنید. باور کنید که تجربههای عملی زندگی، خصوصا در زمینه تربیت کودک و بزرگ کردن او، بیش از هر کتاب دیگری به افراد کمک خواهد کرد!
تصاویر جذاب از غذاهای خوشمزه و ویدئوهای آموزش آشپزی به روشی خلاقانه هر کسی را وسوسه میکند تا آشپزی کند. سلام دوست عزیز.اینستاگرام یک پلتفرم بصری است و اگر شما در این زمینه بتونید تولید محتوای جذاب و خلاقانه داشته باشید، با فعالیت مداوم مخاطبان خودتونو پیدا می کنید و شاهد روند رشد پیجتون می شید. حتما با یک گرافیست حرفه ای در رابطه با موشن گرافیک و تهیه عکس های جذاب مشورت کنید. این افراد کسانی هستند که وقت زیادی برای تولید عکس و فیلم میگذارند.
با استفاده از استراتژیهای زیر میتوانید مخاطبان خود را افزایش بدهید. یافتن ایدههای مختلف برای نوشتن در مدت طولانی کار سادهای نیست، بنابراین باید علاوه بر تحقیق کلمات کلیدی، محتوای خود را به شکلهای مختلف و جذابی تولید کنید که همواره برای کاربران جذابیت داشته باشد. همچنین به دلیل منعطف بودن فرمت وبلاگها، بسیاری از بلاگرهای موفق و مشهور درباره چند موضوع مختلف در یک وبلاگ به تولید محتوا میپردازند. شما برای کسب و کار خود چه روشی را در نظر دارید؟ آیا به حرفه بلاگری علاقه دارید؟ به نظرتان شبکه اینستاگرام تا چه حد در ایران قدرتمند است؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه برای ما بنویسید. این تبلیغات میتواند توسط پیجهای مرتبط به حوزه کاری شما، پیجهای فروشگاهی و عمومی و هر جایی که حس میکنید، محتوای شما میتواند برای کاربران جذاب باشد، انجام شود. یک بلاگر حرفهای باید با مهارتهای زبان، نویسندگی، طراحی سایت، عکاسی، ساخت ویدیو، ادیت فیلم و عکس آشنا باشد.
{- {
- بعضی از ارائهدهندگان خدمات میزبانی و هاستینگ، دامنهای را به رایگان در اختیار شما میگذارند. |}{
- علاوه بر این، بسیاری از صاحبان کسبوکار از طریق نوشتن بلاگ و تولید محتوا در زمینه تخصصی خود، مخاطبان بیشتری مییابند. |}{
- علاوه بر پرداختن به موضوعات و محتوای مورد علاقه مخاطبان، باید وبلاگ خود را طوری بنویسید که خواندن مطالب آن برای افراد آسان باشد. |}
- البته که بعد از گذشت مدت زمانی که تعداد فالوور شما بیشتر شده و با مخاطبان خود تعامل بیشتری را برقرار میکنید راههای درآمدزایی مختلفی به صورت خودکار از طریق افراد و مجموعه ها به شما پیشنهاد خواهد شد.
- در فصلهای سوم و چهارم با تولید محتوا و اصول ارتباطات مؤثر در پرسونال برندینگ دیجیتال آشنا میشوید.
- این بلاگرها با استفاده از سوژه های مختلف و ترکیب آن ها با خلاقیت، میتوانند تصاویر و فیلم های خندهدار، بامزه و مخاطب پسند را تولید کنند.
به افرادی که برای بلاگ خود محتوای ویدیویی تولید میکنند، «ولاگر» (Vlogger) گفته میشود. در اینستاگرام میتوان برای هر پست از حداکثر سی هشتگ استفاده کرد، اما مهم است که فقط از هشتگهای مرتبط با پست بهره بگیرید. استفاده از هشتگهای پرمخاطب و غیرمرتبط وسوسهانگیز است، اما میتواند در میزان دیده شدن محتوای آینده شما تأثیر منفی بگذارد. همچنین موضوع مهم دیگر تسلط کافی داشتن به اپلیکیشن اینستاگرام است. شما برای فعالیت درست و استاندارد در اینستاگرام نیاز دارید تا ابزارهای آن را به طور کامل یاد بگیرید. نحوه بارگذاری محتوا در آن را بلد باشید و هر نکته فنی و مهمی در رابطه با آن را بدانید.
کاپریلا، به عنوان یک سرویس تبلیغات کلیکی هدفمند، با مناسبترین هزینه، بالاترین کیفیت و بازدهی از تبلیغات را ایجاد میکند. از سوی دیگر، کاپریلا با نمایش محتوای مناسب و مرتبط با صفحه به صفحه یک وبسایت، بیشترین درآمد از تبلیغات را برای وبسایتها ایجاد میکند. تبلیغات کلیکی هدفمند در کاپریلا، هوش مصنوعی و علم داده را از یک سو و دانش تبلیغات دیجیتال را از سوی دیگر به هم میرساند.
پس کسی که در این مورد کمکشان کند را هم دوست دارند و بهای بیشتری به آن خواهند داد. البته همه ما میدانیم که این حس به صورت خودکار منتقل میشود و اگر کسی ماسک زده باشد و به نوعی ادای این کار را دربیاورد، به راحتی قابل تشخیص است. ولاگ یا ویلاگ مخفف “video blog” است و در آن، بلاگر تنها به تولید محتوای ویدیویی میپردازد. محمد قلیپور، یک ویدئوبلاگر فعال در حوزه تکنولوژی است که در یوتیوب و اینستاگرام فعالیت زیادی دارد. چنین شخصی اگر ظاهری شیک و امروزی و صورتی تأثیرگذار و فن بیانی قدرتمند داشته باشد، به مراتب موفق تر هم خواهد بود.
بلاگر های معروف ایرانی مانند سایر بلاگرهای جهان در حوزههای مختلفی فعالیت میکنند اما بلاگرهای غذا و آشپزی، زیبایی، مد، طنز، فناوری، سبک زندگی، ورزش و گردشگری مخاطبان بیشتری دارند. درآمد بلاگر های ایرانی نیز از جمله موضوعاتی است که اغلب ذهن مخاطبان این افراد را به خود مشغول میکند. در این مقاله، درباره مشهورترین بلاگرهای ایرانی و درآمد برخی از آنها توضیح دادیم. برای محاسبه درآمد حدودی این بلاگرها از نرخ تبلیغات آنها استفاده کردیم.
میتوانید از تکنیکهای زیر برای هدایت افراد به وبلاگ و معرفی آن در اینستاگرام بهره بگیرید. نظم و پیوستگی در نشر محتوا یکی از ملاکهای مهم پلتفرمهایی مثل اینستاگرام جهت نمایش آن به دیگران است. از طرفی، این نظم و تداوم حضور، باعث افزایش تعامل شما با مخاطب میشود. بلاگر زیر، گرچه به حرفه پرستاری مشغول است اما موضوع بلاگری خود را روزمرگیهای شخصی و لایف استایل خود انتخاب کرده است.
{- این موضوع در طول مسیر شغلی هم برای تبلیغات شما موثر خواهد بود و هم مخاطبان خود را به صورت پایدار کنار خود نگه خواهید داشت. {
- جریان پلتفرم تبلیغات در شبکههای اجتماعی است که برندها را به بلاگرها و اینفلوئنسرهای مناسب متصل میکند. |}
- افراد را در استوریها به وبلاگ خودتان و منابع و وبسایتهای مفید هدایت کنید.
- با این کار میتوانید در زمانهای مناسب و بهینه با کاربران خود ارتباط برقرار کنید. {
- بنابراین همواره در تلاش باشید پاسخ شایستهای به اعتماد مردم بدهید. |}{
- در فروشگاههای مختلف میچرخند، لباسهای گوناگون را امتحان میکنند و در اینستاگرام به نمایش میگذاراند. |}
این افزونه به طور خودکار تصویرهای شما را فشرده میکند و از حجم آنها میکاهد. همچنین توجه داشته باشید که افراد دوست دارند فرآیند انجام کارهای مختلف و پشتصحنههای واقعی آنها را ببینند. به همین دلیل بهتر است به جای تلاش برای تولید محتوای عالی و بدون نقص، محتوای واقعی و صادقانه تولید کنید. زمانی که اینستاگرام ویژگی جدیدی را معرفی میکند، میتوانید پیش از آن که همه به استفاده از آن ویژگی رو بیاورند، از آن برای افزایش بازدید و نرخ تعامل خود استفاده کنید. برای مثال، اینستاگرام ویژگی «ریلز» (Reels) را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. از این ویژگی میتوان برای ساخت ویدیوهای کوتاه به منظور معرفی کسبوکار بهره برد.
تعامل با مخاطبان
هر یک از این افراد به شما در تولید محتوا، رشد صفحه اینستاگرام و برنامه ریزی شغلی شما کمک میکنند. برای کسب درآمد بیشتر از بلاگری، محتوای شما باید برای مخاطبان جذاب و مفید باشد تا آنها را به خود جذب کنید. همچنین باید با مخاطبان خود تعامل کنید، به پیامها و کامنتهای آنها پاسخ دهید و برای آنها ارزش قائل شوید.
در ایران بلاگرهای زیادی توانسته اند با فعالیت در موضوعات مختلف، به موفقیتهای بزرگی دست پیدا کنند که در ادامه به تعدادی از آنان اشاره خواهد شد. بلاگرهای موفق معمولاً به محتوای تصویری یا ویدئویی حرفه ای نیاز دارند، پس داشتن یک دوربین مناسب یا حتی یک گوشی هوشمند با دوربینی با کیفیت میتواند بسیار کمک کننده باشد. البته از یاد نبریم که داشتن تجهیزات خوب و گران قیمت تمام ماجرا نیست.
جریان با ایجاد یک شبکه آنلاین برای همکاری بین بلاگرها و برندها، به رشد و توسعه بلاگری کمک میکند و فرصتهای بیشتری را برای افزایش درآمد بلاگرها فراهم میکند. امیر جابری به دلیل علاقه و داشتن اطلاعات کافی درباره غذا به یکی از موفقترین بلاگرهای غذا تبدیل شده و درآمد خوبی از تبلیغات کافهها و رستورانها دارد. بلاگرهای ورزشی برنامههای تمرینی، تغذیه سالم و سبک زندگی فعال و برنامه غذایی و ورزشی را به مخاطبان خود آموزش و ارائه میدهند و هزینه آن را دریافت میکنند.
او در رشته شیمی تحصیل کرده و طبق گفته خودش، آرایشگری را از ویدئوهای آموزشی یوتیوبرها در یوتیوب آموخته است. با این حال خود فریبا و خلق و خویی که در شخصیتپردازی او وجود دارد توانسته به نقش نزدیک باشد اما شخصیت ترنم هنوز در برخی صحنهها بلاتکلیف است. شاید به تصویر کشیدن زندگی یک بلاگر، چالشهایی که دارد و سبک زندگی او هنوز برای تصویری شدن در تلویزیون ملاحظاتی داشته باشد که باعث محافظه کاری کارگردانان یا فیلمنامه نویسان شود. در این مجموعه، بازیگران همچون علیرضا خمسه، محمود پاکنیت، ثریا قاسمی، حمیدرضا پگاه، ساناز سعیدی، نسیم ادبی و… به ایفای نقش پرداختهاند.
بنابراین پستهای خود را طوری بنویسید که انگار با یکی از آنها به طور مستقیم صحبت میکنید. «افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی معارفهای» (Affiliate Marketing) شکلی از بازاریابی دیجیتال است که در آن شرکتها برای فروش و تبلیغ محصولات خود به «معرفها» (Affiliates) پول میدهند. بسیاری از این شرکتها از مدل پرداختی «پرداخت به ازای اقدام» (Cost-per-Action | CPA) استفاده میکنند.
از آنجایی که دنبالکنندگان شما در حوزهای که متخصص آن هستید به شما اعتماد دارند، پس به شرکتها، برندها و مجموعههایی که معرفی میکنید نیز اعتماد خواهند کرد و از آنها خرید میکنند. البته که بعد از گذشت مدت زمانی که تعداد فالوور شما بیشتر شده و با مخاطبان خود تعامل بیشتری را برقرار میکنید راههای درآمدزایی مختلفی به صورت خودکار از طریق افراد و مجموعه ها به شما پیشنهاد خواهد شد. اهورا نیازی یکی از بلاگرهای مطرح ایرانی در زمینه فناوری و تکنولوژی است. او با تولید محتوای تخصصی و تحلیلی در مورد گجت ها، نرم افزار ها و جدیدترین فناوری ها، توانسته است توجه زیادی را جلب کند. برای رسیدن به موفقیت باید به طور مستمر محتوا تولید کنید و با مخاطبان خود در ارتباط باشید.
برای نوشتن و انتشار پستها، به بخش Posts بروید و سپس گزینه Add New را انتخاب کنید. با گزینه Preview میتوانید پیشنمایشی از مطلب خود را ببینید و با زدن دکمه Publish آن را منتشر کنید. در ادامه، نکاتی درباره آموزش بلاگر شدن در یوتیوب را شرح میدهیم. به یاد داشته باشید که بلاگر شدن در یوتیوب نیز مانند بلاگر شدن در پلتفرمهای دیگر به استمرار و تلاش مداوم نیاز دارد.
مراحل بلاگر شدن در اینستاگرام
در واقع، بلاگرها بیشتر روی تولید محتوا و آموزش تمرکز دارند، در حالی که اینفلوئنسرها بر ایجاد ارتباط با مخاطبان و تاثیرگذاری بر آنها تمرکز میکنند. اینکه چگونه بلاگر شویم موضوع مهمی بود که آن را یاد گرفتید؛ اما مهمتر از آن تولید محتوای کاربردی و سرگرمکننده است و برای تولید محتوا به ایده نیاز دارید. این بلاگرها به سفر و گردشگری علاقه دارند و تجربیات سفر خود را با مخاطبان به اشتراک میگذارند.
دورههای آموزش اینستاگرام، دورههای آموزشی عکاسی و فیلمبرداری که در مجموعه دیدنگار هم تهیه و برگزار میشود. دورههای بیزینسی مرتبط و هر چیزی که به رشد بلاگری شما کمک کند. به هیچ وجه در هزینه کردن برای آموزش خسیس نباشید، چون قطعاً آموزش درست شما را ده پله بالاتر میبرد. برای مثال دوره آموزش فیلمبرداری دیدنگار به راحتی از شما یک متخصص فیلمبرداری میسازد و کاری میکند که محتوای شما با تمامی همکارانتان متمایز باشد. موضوع دیگری که بلاگری لایف استایل آن را پوشش میدهد، اخلاق و روحیات روزمره زندگی است که فرد سعی میکند آنها را در پلتفرمی مثل اینستاگرام به اشتراک بگذارد.
در ادامه، نکاتی درباره آموزش بلاگر شدن و طرز ایجاد وبلاگ و تولید محتوا میخوانید. به یاد داشته باشید که باید تمام مراحل این آموزش را گام به گام دنبال کنید و به تولید محتوای مستمر ادامه بدهید تا به نتیجه مطلوب خود برسید. میتوانید با ساختن نظرسنجی در وبسایتهای مرتبط و قرار دادن لینک آن در بیو اینستاگرام، از مخاطبان خود بپرسید که به چه نوع محتوایی علاقهمندند. اگر مخاطبان را با خود در یک سفر همراه میکنید، به آنها بگویید که به چه مکانهایی رفتهاید و چطور میتوانید به آنها کمک کنید.
{- {
- در ایام قدیم، افراد برای انتقال حرف یا دانش خود تنها محدود به چاپ کتاب و استفاده از نشریات چاپی بودند. |}
- او در اوایل جوانی به شهر واشنگتن در آمریکا رفت تا در آنجا طراحی دکوراسیون داخلی بخواند. {
- صحبت کردن و ارسال پیام به کاربران نشان دهنده تواضع شما است و این به جذابیت شما میافزاید. |}
- قطعاً از روز اول از محتوای شما استقبال آنچنانی نخواهد شد و یا حتی نظرات منفی هم دریافت کنید. {
- این ورزشکار متولد بوشهر ابتدا در رشته دو و میدانی فعالیت میکرد اما بعدها وارد رشته بدنسازی شد. |}
- در میان انبوه شبکههای اجتماعی، اینستاگرام به دلیل محبوبیت بالا و تنوع محتوایی، بستر اصلی فعالیت بلاگرهای معروف ایرانی محسوب میشود.
UX Writing چیست و چه کاربردی دارد؟ – هر آنچه باید بدانید
|}برای مثال، بیشتر افراد معروفی که در زمینه آرایش و زیبایی فعالیت میکنند، جزو اینفلوئنسرها محسوب میشوند. با ترکیب این عوامل، میتوانید موضوعی را پیدا کنید که هم برای شما جذاب باشد و هم مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. با استفاده از داده های اینسایت پیج اینستاگرام خود میتوانید به سوالاتی مانند بهترین زمان برای پست گذاشتن، نوع محتوا مورد علاقه مخاطبان و عملکرد هشتگها پاسخ دهید. آنها با ایجاد ارتباط و تعامل با مخاطبان، جامعهای از دنبالکنندگان وفادار را گرد هم میآورند و بهعنوان یک شخصیت تاثیرگذار در حوزه فعالیت خود شناخته میشوند. از انتخاب موضوعی متناسب با علاقه و تخصص شما گرفته تا آموزش بلاگری در اینستاگرام، در تمامی مراحل کنارتان خواهیم بود. «افزونه یا پلاگین» (Plugin) در واقع اپلیکیشنی است که روی وردپرس اجرا میشود و امکانات و ویژگیهای بیشتری را به آن اضافه میکند.
- {
- مثلا اگر در حوزه مد و فشن کار میکنید، و یک فشن بلاگر هستید، طبیعتا باید به این موضوع علاقه داشته باشید. |}
- بلاگر زیر، گرچه به حرفه پرستاری مشغول است اما موضوع بلاگری خود را روزمرگیهای شخصی و لایف استایل خود انتخاب کرده است. {
- او در طول سالهای متمادی فعالیت جوایز متعددی از جمله سیمرغ بلورین بهترین بازیگر برای فیلم سینمایی مارال کسب کرد. |}
- بلاگر شدن میتواند برای افراد منبع درآمد ایجاد کند، کسبوکار آنها را گسترش دهد و برای آنها سرگرمیهای جدید ایجاد کند. {
- این موضوع هم بخشی از بحث برندسازی است و هم کمک میکند تا حس صمیمیت بیشتر و ماندگاری بیشتری در ذهن افراد داشته باشید. |}
- از طرفی، مدیریت همزمان همهی اکانتها مخصوصاً در زمان شروع کار، مشکل است.
هر یک از این مهارتها ابزارهای خاص خود را دارد و لازم است که با این ابزارها هم آشنایی داشته باشید. اما آیا لازم است به عنوان بلاگر در همهی آنها حرفهای و متخصص باشید؟ خیر. مسلماً در صورت نیاز میتوانید از نیروی متخصص دیگری کمک بگیرید. لایفوب با در اختیار داشتن کلان داده شبکههای اجتماعی، وبسایتها و رسانههای چاپی و با پردازش مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان رصد و پایش فضای مجازی را فراهم میکند. الناز گلرخ بلاگر مد و زیبایی است که با محتوای خود در اینستاگرام توانسته است دنبال کنندگان زیادی جذب کند.
گاهی به افراد فعال در زمینه تولید محتوا در اینستاگرام و یوتیوب نیز بلاگر گفته میشود. همانطور که در آموزش بلاگر شدن اشاره کردیم، تلاش برای افزایش مخاطبان از اقدامات اصلی و مهم برای رشد وبلاگ و شروع کسب درآمد از طریق آن است. اگر رپورتاژ آگهی به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود، عملکرد مطلوبی خواهد داشت و در غیر این صورت، با بازدهی کم رپورتاژ آگهی مواجه خواهیم شد. میتوان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرمهای برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهرهگیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبطترین تبلیغات هدفمند کلیدواژهای را با توجه به کمپینهای فعال کسب و کار به کاربران نمایش میدهد. این پلتفرم با شبکهای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجارهای همکاری میکند.
بسیاری از بلاگرهای اینستاگرامی با تولید محتوای متنوع و خلاقانه توانستهاند مخاطبان و طرفداران زیادی را جذب کنند. این دسته از افراد با اشتراکگذاری تجربیات خود در زمینههای مختلف مانند زیبایی، مد، تکنولوژی، ورزش و آشپزی، اعتماد مخاطبان را جلب کردهاند. در آن زمان بهجای اینکه علاقهمندان به نوشتن و تولید محتوا در شبکههای اجتماعی فعالیت کنند، در وبلاگها مطلب مینوشتند و مخاطبان خاص خود... مسائلی که امروز برای شما دغدغه و مشکل است، برای آنها حکم خاطره را دارد. حتی اگر نمیتوانید با ایشان ارتباط برقرار کنید، دنبال کردن و مشاهده پستهایشان، خواندن نوشتارها و تماشای عکسها و دقت در سبک محتواها به شما کمک زیادی خواهد کرد.
معروفترین بلاگرها در هر شهر