آنالیز سئو راهنمای کامل

آنالیز سئو سایت چیست و با چه ابزارهایی انجام می شود؟

به این صورت که اگر یک وب سایت دارای رتبه الکسا یک باشد، به عنوان محبوب‌ترین سایت در دسته یا موقعیت مکانی خود است. رتبه الکسا نوع عملکرد یک سایت را نسبت به سایت‌های دیگر به خوبی نشان می‌دهد. این اصطلاح مخفف عبارت Social Media Marketing است که در لغت به معنای بازاریابی و مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی و مجازی می‌باشد. در واقع تمام فعالیت‌هایی که شما در شبکه‌های مجازی و اجتماعی انجام می‌دهید و باعث جذب کاربر و بیشتر دیده شدن وب سایت شما می‌شوند را شامل می‌شود. مانند تبلیغاتی که در یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین انجام می‌دهید. اگر در اینکه سئو می‌تواند برای رشد کسب و کار شما مفید باشد یا خیر مرددید، به شما پیشنهاد می‌کنیم فقط یک بار از سیستم تبلیغاتی گوگل ادوردز استفاده کنید.

در شرایطی که بخواهید از خدمات بیشتر این سایت استفاده کنید، باید اکانت این ابزار را بخرید. شما با نصب این افزونه در مرورگر خود می‌توانید داده‌هایی مانند پیج آتوریتی و دامین آتوریتی را شناسایی کنید و به این افزونه، Mozbar گفته می‌شود. نکته قابل توجه این است که باید برای استفاده از این وب سایت، از فیلتر شکن استفاده کنید. یکی از اساسی‌ترین معیارهای سئو که باعث افزایش اعتبار سایت شما می‌شود، سئو خارجی سایت است. یکی از مهم‌ترین اقدامات که باید آن را در حوزه‌ سئو خارجی سایت انجام داد، ساخت بک لینک است.

با بررسی و تحلیل سئو سایت در می‌یابیم که باید چه اقداماتی را در داخل و خارج از وب‌سایت انجام دهیم تا سایت بهترین عملکرد را در موتورهای مرورگر داشته باشد. ابزارهای بسیاری برای بررسی سئو سایت وجود دارند که فاکتورهای سئو صفحات را بررسی می‌کنند. این ابزار به شما این امکان را می دهد که به سرعت و به صورت اتوماتیک به داده های کلیدی سئو از GSC دسترسی پیدا کنید. این داده ها شامل رتبه بندی کلمات کلیدی، URLهای ارجاعی، تاریخ آخرین خزش، وضعیت ایندکس شدن در فایل robots.txt و بسیاری موارد دیگر است. این ابزار به سرعت تجزیه و تحلیل هایی از سایت ارائه می دهد و به شما کمک می کند که به صورت خودکار نکات بهینه سازی لازم را شناسایی کنید.

درست است که با توجه به روش اجرای تحقیق، آمار و ارقام به دست آمده به وسیله منابع گوناگون و متفاوت می‌توانند متمایز باشند. در نتیجه بهتر است به جای اینکه روی مقدار دقیق اعداد و آمار تمرکز کنید توجه خود را به مقیاس و اهمیت نسبی آنها معطوف کنید. فرایندی است که در آن سئو سایت مورد تجزیه و تحلیل و مورد بررسی قرار گرفته تا بتوان سطح بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو را درک کرد. یکی از اقداماتی که در ابتدای هر پروژه سئو باید انجام شود، آنالیز سئو سایت است. این بخش به شما کمک می‌کند تا اهداف خود را در سایت تعریف کنید و عملکرد آنها را ردیابی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید هدف “خرید محصول” یا “پر کردن فرم تماس” را تعریف کنید و ببینید که چقدر از کاربران شما این اهداف را انجام می‌دهند.

تشکر از مقاله خوبتونبین ابزارهای فارسی بد نیست کی دبلیو رنک رو هم اضافه کنید. تنها سایتی هست که به صورت رایگان سئو سایت، عملکرد سایت و رتبه کیوردهارو بررسی می کنه. می‌توانید ببینید که کاربران چه صفحاتی را بازدید می‌کنند، چه مدت در سایت شما می‌مانند، و نرخ پرش سایت شما چقدر است. از تگ نوفالو به منظور جلوگیری از انتقال اعتبار از صفحه مبدا به صفحه لینک داده شده استفاده می‌شود. با این کار شما به گوگل می‌فهمانید که نمی‌خواهید اعتباری برای صفحه مقصد در نظر گرفته شود. پیشنهاد گوگل نیز این است که برای لینک دهی به صفحاتی که از اعتبار آن‌ها بی‌اطلاع هستید و نمی‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید یا هدف از لینک دادن به آن تبلیغات است از تگ نوفالو بهره ببرید.

این ابزار برای زیرنظر قرار دادن کلمات کلیدی و اندازه‌گیری و ارزیابی عملکرد آن‌ها بهترین گزینه به حساب می‌آید. با آنالیز سئو می‌توانید عواملی که بر رتبه‌بندی سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارند را شناسایی کنید. با برطرف کردن مشکلات سئو، می‌توانید رتبه سایت خود را بهبود بخشید و ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب کنید. اگر نمی دانید سئو چیست و به دنبال آموزش سئو و یادگیری کامل آن هستید، مقالات و ویدیو های زیادی در سایت ما برای یادگیری سئو وجود دارد که می توانید با خواندن یا دیدن آن ها، در زمینه سئو سایت مهارت خوبی کسب کنید. در تحلیل سئو سایت چه فاکتورهایی بررسی می‌شود؟ در تحلیل سئو سایت فاکتورهای مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد که برخی از آن‌ها مربوط به سئو داخلی، برخی دیگر به سئو خارجی و مواردی نیز به سئو تکنیکال مربوط است.

اما با گذشت زمان و با رشد و پیشرفت مداوم فضای اینترنت، موتورهای جستجوی جدیدتری روی کار آمدند که از الگوریتم‌های پیچیده‌تری برای رتبه بندی وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. ممنون از شما kwrank هم به لیست بهترین ابزارهای آنالیز سئو اضافه شد ابزار خوبی هست و اطلاعات متنوعی برای بررسی سئو سایت در اختیار شما قرار می دهد. بهبود سئو فرآیندی است که نیازمند داشتن استراتژی است و برای برنامه‌ریزی درست باید تحلیلی از وضعیت موجود سایتتان داشته باشید. فاکتورها و روش‌های مختلفی برای آنالیز رایگان سئو سایت وجود دارد که در ادامه بهترین ابزارها برای بررسی سئو سایت را معرفی می‌کنیم. اگر ندانید چه چیزهایی بیشتر در گوگل جستجو می‌شوند، چطور می‌خواهید در معرض دید مخاطبان بالقوه خود قرار بگیرید؟ با ابزار آنالیز سایت جت سئو می‌توانید به‌راحتی فرصت‌های جدید را پیدا کنید و بیشتر دیده شوید. ما به شما کمک می‌کنیم تا بررسی کلمات کلیدی رقبا و کلمات پر سرچ، بهترین کلمات کلیدی را برای سایت خود پیدا کرده و فرآیند تحقیق کلمات کلیدی خود را کامل کنید.

روش اول کرالر، لینک‌های موجود در صفحات وب سایت را دنبال می‌کند تا به صفحات جدید دسترسی پیدا کند. روش دوم کرالر، url و آدرس فهرست شده در سایت مپ را پیدا می‌کند و به وسیله آن به صفحات دیگر راه می یابد. تمام این کارها باعث می‌شود تا از کاهش رتبه وب سایت شما در نتایج صفحات جستجو جلوگیری شود. آموزشگاه مهندسی کندو به شما کمک می‌کند تا با گذراندن دوره های سئو و بهینه سازی سایت، برای بررسی و بهبود سئویی سایت آماده شوید. دانشجویانی که با این مهارت فازغ التحصیل شوند، می‌توانند درامد خوبی از کار فریلنسری و استخدامی این مهارت داشته باشند.

جریمه‌ها یا اقدامات دستی گوگل توسط بازرسان این موتور جستجو در پاسخ به زیر پا گذاشتن قوانین و دستورالعمل‌ها توسط وب‌سایت‌ها انجام می‌شوند. برای مشاهده وضعیت این اقدامات باید با مراجعه به سرچ کنسول گوگل و بخش Security and Manual Actions به گزارش Manual Actions بروید و گزارش حاصل را بررسی کنید. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در مجله – در اینجا «استراتژی سئو چیست؟ – از تدوین تا اجرا – راهنمای کاربردی» ـ مرتبط است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ابزار SEMrush، پیدا کردن کلمات کلیدی رتبه‌دار وب‌سایت شما در صفحه نتایج است.

داده‌های این گزارش سرچ کنسول بر اساس اطلاعات «تجربه کاربری مرورگر کروم» (CrUX) جمع‌آوری می‌شوند و به‌همین دلیل ممکن است به‌جای تصویر بالا، با پیغام کافی نبودن داده‌ها روبه‌رو شوید. به‌همین دلیل می‌توانید از گزارش عملکرد ابزار Ahrefs «+» کمک بگیرید که به داده‌های تجربه کاربری گوگل وابسته نیست. بنابراین می‌توانید نهایت استفاده را از گزارش‌های تحلیلی در آنالیز سئو ببرید و تغییرات حاصل را قبل و بعد از انجام آنالیز و انجام تغییر بررسی کنید. البته مشکلاتی که از طریق آنالیز سئو می‌توان آن‌ها را شناسایی کنید به موارد بالا محدود نمی‌شوند. با شناسایی این مشکلات می‌توانید دلیل پایین بودن ترافیک ورودی، نرخ تبدیل یا فروش خود را در وب‌سایت ریشه‌یابی کنید. درود بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک پست آموزشی بسیار جذاب و کاربردی در حوزه آنالیز سئو سایت.

به طور قطع وجود کلید واژه‌ای که ما در عنوان محتوای خود از آن استفاده کرده‌ایم تأثیر بسیار زیادی بر روی سئو وب سایت ما خواهد گذاشت. زمانی که یک کاربر بروزر از یک وب سایت بازدید می‌کند یک کوکی بر روی سیستم او ثبت می‌شود که از داده‌هایی تشکیل شده است که برای شناسایی مرورگر مربوطه مورد استفاده قرار میگیرد. اگر یک کاربر به طور مرتب به یک وبسایت مراجعه کند به صورت خودکار به وسیله کوکی برای او بازدید ثبت می‌شود. در واقع Unique Visitor یک بروزر است که در مدت زمان خاصی چندین بار از یک وب سایت بازدید می‌کند. Link Building به عملیاتی گفته می‌شود که در سطح وب برای لینک سازی از آن استفاده می‌شود.

این فهرست از مرتبط‌ترین نتایج آغاز می‌شود و به نامرتب‌ترین نتایج خاتمه می‌یابد. ربات‌ها و خزنده‌های موتورهای جستجو با جمع آوری چند صفحه از وب سایت کار خود را آغاز می‌کنند و با دنبال کردن لینک‌هایی که درون این صفحات وجود دارند به آدرسهای جدید دسترسی پیدا می‌کنند. در طول این فرایند ربات‌ها و خزنده‌ها محتواهای جدید را پیدا کرده و آنها را ایندکس کرده و در دیتابیس خود بایگانی می‌کنند. وقتی که شما به یک وب سایت مراجعه کرده و از آن بازدید می‌کنید مرورگر شما درخواستی را به سرور ارسال می‌کند که از محتوای وب سایتی که به آن وارد شده‌اند تشکیل می‌شود. حال تصور کنید شما مقالات بسیار متعددی دارید و تمامی مقالات به یکدیگر لینک شده‌اند، شبیه به یک دایره تارعنکبوتی گونه می‌شود که تمامی مطالب وب سایت شما با چندین رشته به یکدیگر متصل شده‌اند؛ و این از نظر گوگل بسیار مورد پسند است. این در راستای همان سئوی معنایی است؛ زیرا گوگل و ربات‌های آن به راحتی درک می‌کنند که معنای وبسایت شما از نظر کاربر انسانی چگونه است.

مثلاً در بعضی از وب سایت‌ها وقتی که بخواهیم تغییرات به وجود آمده در درون صفحه را بدون ریلود کردن مشاهده کنیم از Ajax استفاده می‌کنیم. هنگامی که شما تمایل دارید بدانید یک کلید واژه چقدر در طول یک ماه جستجو شده و از آن بازدید شده است باید Impression آن کلید واژه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. موتورهای جستجو مانند گوگل نتایج بدست آمده را طبق الگوریتم‌های خاصی در یک لیست قرار می‌دهند. امروزه موتورهای جستجوگر بسیار زیادی مانند یاهو، بینگ و گوگل وجود دارند که شناخته شده‌ترین آنها گوگل است. رتبه الکسا یا Alexa Rank در واقع نشان دهنده میزان محبوبیت یک وب سایت از بین میلیونها وبسایت است.

می‌توانیم سئو را یک مجموعه از ترفندها و تکنیک‌های کاربردی و مهم برای تغییر دادن استراتژی وب سایت‌ها بدانیم. زیرا این فرآیند به ارائه پر اهمیت‌ترین عواملی که با صفحه، افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو و رتبه بندی آن، مرتبط هستند پرداخته است. مشکلی که وجود دارد این است که نیاز به فیلتر شکن قوی برای باز کردن این سایت دارید. بهبود سئو فرآیندی است که نیازمند داشتن استراتژی است و برای برنامه‌ریزی درست باید تحلیلی از وضعیت فعلی سایتتان داشته باشید. با استفاده از ابزارهای بررسی سئو سایت می‌توانید وضعیت سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را بررسی کنید. در دنیای امروز ابزارهایی طراحی شده و در دسترس قرار داد که می‌توان از امکانات آن‌ها برای آنالیز سایت از نظر سئو استفاده کرد.

این آگهی باعث افزایش ورودی کاربران از سایت های پربازدید به سمت سایت شما می شود و اعتبار دامنه شما (DA) را بالا می برد. همانند بذری که در خاک کاشته می شود و با رسیدگی به آن، گیاه رشد می کند؛ کلمات کلیدی هم بذر هر سایت محسوب می شود و باید به طور مداوم به آن رسیدگی کرد. به همین دلیل در ابتدا نیاز است که کلمات کلیدی سایت خود را با توجه به بذر هر کدام شناسایی کنید. ربات‌های گوگل از طریق نقشه وبسایت شما با محتوای شما و معنای وب سایت شما ارتباط می‌گیرند. در نتیجه هرچه قدر که نسبت متن به کدهای موجود در صفحات وب سایت شما بیشتر باشد سئو که برای وب سایت خود انجام می‌دهید بهتر خواهد بود.

اما سئو و بازاریابی محتوا برای تجارت و کسب و کار شما ارزش افزوده پایداری به وجود می‌آورند که حتی بعد از متوقف شدن آنها نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند و تا مدت‌ها برایتان سودآور خواهند بود. سرچ کنسول را به صورت دوره‌ای و حتی روزانه چک کنید تا وضعیت وردی و رتبه های سایت را دنبال کنید. اکنون که با قابلیت و امکانات این افزونه آشنا شدید بهتر است هرچه سریع تر با نصب افزونه رنک مث سئو سایتتان را بهبیود ببخشید. PageSpeed Insights به شما پیشنهاد می‌کند که از کش مرورگر به طور مؤثر استفاده کنید. در ویدیو زیر بطور خیلی جامع به بررسی گوگل آنالیتیکس و آشنایی با این ابزار اشاره کرده ایم. به عبارت دیگر، مانند یک نقشه راه برای رسیدن به موفقیت در فضای آنلاین عمل می‌کند و به شما کمک می‌کند تا در مسیر رقابت باقی بمانید و به اهداف خود دست یابید.

به‌کارگیری ابزاری کاربردی و حرفه ای برای بررسی و تحلیل وضعیت سئو سایت و اعلام و شناسایی مشکلات صفحات سایت، به شما کمک می‌کند. شما با صرفه‌جویی در زمان، می‌توانید صفحه‌های سایت خود را بر اساس استانداردهای گوگل بهینه‌سازی کنید. سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو، مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌ها است که برای بهبود دیده‌شدن و رتبه‌بندی یک وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده می‌شود. سئو برای وب‌سایت شما اهمیت دارد زیرا به افزایش ترافیک ارگانیک، جذب کاربران هدفمند، بهبود اعتبار و اعتماد سایت و در نهایت افزایش فروش و درآمد کمک می‌کند. به منظور آنالیز سایت از نظر سئو باید کلیه جنبه‌های سئو که شامل مطالب و تگ‌های متا، کلمات کلیدی اصلی، سرعت سایت، نقشه سایت، لینک‌سازی داخلی و خارجی می‌شود را در نظر گرفته و مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داد.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد. دیگه دوران سئو کلاه سیاه با توجه به الگوریتم MUM به پایان رسیده است و ما باید از فوانین گوگل بر اساس اصول و قوائد پیروی کنیم. گوشی های هوشمند دم دست هستند و تقریبا 70 درصد جستجو در گوگل به تلفن های هوشمند تعلق دارد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. این راهنما شما را با دانش و استراتژی های مورد نیاز طراحی سایت فروشگاهی استثنایی مجهز می کند.

اما از طرف مقابل نتایج به دست آمده از آنالیز سایت توسط گوگل معمولا نتایجی بدون تحلیل در پی دارد. حال اگر استراتژیست حال حاضر سایت دانش مناسبی در مورد آپدیت‌های گوگل نداشته باشد، نمی‌تواند یک بازدهی مناسب به دست آورد. از نظر برخی سئوکاران این روش مناسب است، چرا که خطای انسانی در آن صفر می‌باشد. اما زمانی که به نتایج آن به صورت ریز دقت می‌کنید، متوجه خواهید شد که بازدهی مناسبی ندارد. شاید او جایگاهی بالا به دست آورده باشد، اما نمی‌تواند نرخ تبدیل و بازدهی مناسبی را ثبت کند. متاسفانه افراد بسیار کمی محتوای سایت را از نظر بازاریابی محتوا مورد بررسی قرار می‌دهند.

می‌توان گفت دقت این سایت‌های خارجی در مقایسه با سایت‌های داخلی بیشتر است؛ زیرا بسیاری از آن‌ها تحت نظر خود گوگل و براساس آخرین الگوریتم‌های آن ایجاد شده‌‌اند. در تحلیل و آنالیز سئو خارجی سایت، از طریق ابزارهای گوناگون مانند ابزارهای تست بک لینک‌های سایت رقبا، وضعیت بک لینک‌های سایت خود و رقیب‌ها را بررسی کنید. اینکه بک لینک‌ها از چه نوع وب سایت و با چه اعتباری و از همه مهم‌تر با چه کلمه کلیدی به سایت شما داده شده است، اهمیت بسیار زیادی دارد. برای ارزیابی عملکرد سئو می‌توانید از ابزارهای تحلیل وب مانند Google Analytics و Google Search Console استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا ترافیک وب‌سایت، رتبه‌بندی کلیدواژه‌ها و سایر معیارهای مهم را بررسی کنید و نقاط قوت و ضعف سئو سایت خود را شناسایی کنید. در Acquisition، شما می‌ توانید منابع مختلف ترافیک مانند جستجوی ارگانیک، تبلیغات پولی، شبکه‌ های اجتماعی یا ارجاعات را شناسایی کنید و بررسی کنید کدام کانال ‌ها بیشترین کاربران را به سایت شما می‌ آورند.

شما باید یک آنالیز دقیق از بک لینک های خود داشته باشید و بک لینک های که اسپم هستند را شناسایی کنید. شما باید بررسی کنید که آیا وب سایت شما دارای تمامی تگ ها مورد نیاز می باشد یا نه؟ همچنین به بررسی تمامی لینک ها بپردازید و از سلامت تمامی لینک های خود اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید که سئو یک فرآیند طولانی مدت است و نیاز به صبر و استقامت دارد. با این حال، با پایبندی به اصول و تکنیک‌های ذکر شده در این مقاله، می‌توانید به موفقیت‌های زیادی دست یابید و وب‌سایت خود را به یکی از بهترین‌ها در حوزه کاری خود تبدیل کنید. از مزایای جت سئو می‌توان به رابط کاربری ساده و کاربرپسند، به‌روزرسانی‌های منظم و دسترسی به داده‌های دقیق و به‌روز اشاره کرد.

اما عبارتی مانند اهمیت بهینه سازی موتورهای جستجو یک محتوا همیشه سبز است و هیچگاه کارایی و ارزش خود را از دست نمی‌دهد حتی اگر مدت زمان زیادی از انتشار آن گذشته باشد. در تبلیغات اینترنتی بازار هدف شما بسیار گسترده است و چندان نمی‌توانید در افرادی که تبلیغات شما را می‌بینند دخل و تصرف داشته باشید؛ اما در سئو تنها افرادی که به حوزه کسب و کار شما علاقه مند هستند وارد وب سایت شما خواهند شد. این به این معنی است که در وب سایت شما بیشتر می‌مانند و امکان بازگشتشان بیشتر خواهد بود که این امر خود نیز باعث افزایش رتبه شما از نظر گوگل خواهد شد. بعد از گسترش و پیشرفت موتورهای جستجوگر و فضای اینترنت، سئو برای دیده شدن بیشتر وبسایت ها کار خود را آغاز کرد. با گسترش و توسعه رتبه بندی صفحات وب سایت به وسیله موتورهای جستجوگر جدید، سئوکاران و متخصصین این حوزه به دنبال راهکارهایی برای تأثیر پذیری بیشتر در رتبه بندی موتورهای جستجو با کمک گرفتن از روش‌های اخلاقی یا غیر اخلاقی بودند.

ابزارهای معروف مانند Google Analytics و Google Search Console ابزارهای قدرتمندی برای بررسی سئو هستند. این ابزارها به شما امکان می‌دهند تا نه تنها عملکرد سایت خود را در موتورهای جستجو بررسی کنید بلکه مشکلات فنی، ترافیک و نرخ تبدیل را نیز بسنجد. همچنین، ابزارهایی مانند SEMrush و Ahrefs به شما اجازه می‌دهند تا رقبا را تحلیل کنید و کلمات کلیدی مناسب برای سایت خود را شناسایی نمایید. آیا می‌دانید که آنالیز و بررسی سئو سایت یکی از مهم‌ترین مراحل برای موفقیت در دنیای دیجیتال است؟ این مقاله تخصصی به شما کمک می‌کند تا با ابزارها و روش‌های لازم برای بهبود سئوی سایت خود آشنا شوید. با ما باشید تا با جزئیات کامل این موضوع آشنا شوید و فرصت‌های جدیدی برای توسعه وب‌سایتتان پیدا کنید. با بهینه‌سازی صفحات سایت، موتورهای جست وجو به‌سادگی می‌توانند محتوای داخل سایت را درک کنند.

بیشتر در مواقعی این اتفاق می‌افتد که صاحب یا مدیر سایت صفحه‌ای را در وب سایت خود حذف کرده باشد. در این زمان است که با کمک گرفتن از Redirect تلاش می‌کند تا کرالرهای موتورهای جستجو و همچنین بازدیدکنندگان وب سایت را به صفحه‌ای که مرتبط با موضوع سرچ شده آنها است، منتقل کند. به عنوان مثال اگر شما از سایت خود برای فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنید عملی که از کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود انتظار دارید خرید کردن است. البته این هدف اصلی شما نیز می‌باشد و امکان دارد که در مسیر دستیابی به این هدف، اهداف کوچکتری نیز محقق شوند. مانند وارد شدن به یک صفحه خاص، ثبت نام در وب سایت، پر کردن یک فرم مخصوص و ایجاد یک حساب کاربری. به عنوان مثال ترفندهای بهینه سازی وب سایت در سال ۲۰۲۰، در سال ۲۰۲۱ جستجو نمی‌شوند و عملاً کارایی خود را از دست می‌دهند.

برای مثال در تصویر زیر، پس از وارد کردن آدرس «مجله فرادرس» در ابزار PageSpeed Insights به نتایج زیر رسیدیم. این نتایج به‌همراه بسیاری از داده‌های دیگر در مورد شاخص‌های حیاتی وب در موبایل و دسکتاپ قابل‌دیدن هستند. وب وان مجموعه کاملی از خدمات و محصولات شامل بازاریابی دیجیتال, سئو, سوشال مدیا,طراحی سایت, مارکت پلیس و پیامک انبوه است تا نیازهای شما را در تمام مراحل مرتفع کند. با انتخاب گزینه مقایسه، اطلاعات داده شده به صورت دو بازه زمانی مختلف نمایش داده می شود. در نتیجه می توانید ببینید که کدام متریک ها در پیشرفت داشته اند یا پسرفت داشته اند.

وجود محتوای تکراری چون باعث توقف فرایند نمایه‌گذاری و رتبه‌بندی محتوای وب می‌شود، تأثیر بدی در سئوی وب‌سایت دارد و همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم، صفحات دارای محتوای تکراری، به‌عنوان صفحات کم‌اعتبار به حساب می‌آیند. با این کار تعداد صفحات نمایه‌گذاری شده وب‌سایت شما در فهرست گوگل در بالاترین قسمت صفحه نتایج برای شما به نمایش درمی‌آید. سوال اینجاست که از کجا بفهمیم وب‌سایت ما با دستگاه‌های موبایل سازگاری دارد؟ بهترین ابزار برای سنجش این موضوع یکی از ابزارهای خود گوگل به‌نام Mobile-Friendly Test «+» است. دقت کنید که سئو سایت صرفا بررسی بک لینک و سایت مپ یک سایت نیست و باید رقبای آن سایت را به صورت دقیق مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. بهترین ابزارهای که می توان برای بررسی سرعت وب سایت اشاره کرد نخست استفاده از Page speed google می باشد و سپس می توان به GTMetrix اشاره کرد. داشتن بک لینک های طبیعی برای هر وب سایت باعث می شود که سرعت رشد تا چندین برابر افزایش پیدا کند.

یکی از فاکتورهای اصلی سئو از نظر گوگل پیوستگی مطالب شما به یکدیگر درون وبسایت است. اگر در مقاله بازاریابی محتوا کلمه کسب و کار اینترنتی را به مقاله کسب و کار اینترنتی لینک دهید از نظر گوگل مقاله‌ی بازاریابی محتوایی که نوشته‌اید؛ دارای کیفیت بالاتری است. هنگامی که موتورهای جستجو با این نوع ریدایرکت مواجه می‌شوند رتبه‌های صفحه‌های قدیمی که اکنون حذف شده‌اند را به صفحه جدید منتقل می‌کنند. به بیان دیگر با این کار صفحات وب سایت شما با افت رتبه یا کاهش نرخ ترافیک مواجه نمی‌شوند. این اصطلاح مخفف عبارت Search Engine Marketing است که در لغت به معنای بازاریابی موتورهای جستجو می‌باشد. در حقیقت این اصطلاح به یک روش بازاریابی اشاره دارد که با استفاده از تبلیغات پولی انجام می‌شود.

سئو حالا به گزینه اول برای بسیاری از کسب و کارها تبدیل شده ، به شکل غیر قابل تصوری دنیای اینترنت فراگیر شده و حداقل حالا دیگر کسی از سرعت پایین اینترنت نمی نالد. چرخش 90 درجه تبلیغات به سمت اینترنت و اینترنتی شدن مردم بلای جان صنعت تبلیغات و رسانه های تبلیغاتی دیگر شده است. برای درک بهتر و کامل‌تر از هرم سئو تقی مولوی، توصیه می‌شود به منابع اصلی و مطالب ارائه شده توسط ایشان مراجعه کنید. حالا با گسترش دسترسی چت بات OpenAI ، امکان دریافت درخواست ها از واتساپ در این هوش مصنوعی فعال شده است. برای دسترسی به داده های GSC، باید تنظیمات مجوزها را در Google Cloud Console انجام دهید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری