دانلود فیلم ثریا سنگسار میشود

تبیان، دستیار خانواده

درست است که سمت و سوی این نوشته به فیلم "سنگسار ثریا ام" منفی است اما این فیلم تقریبا فیلم خوبی است و ارزش یک بار نگاه کردن را دارد همانطور که گفتم شاید این منبع اقتباسی فیلم بوده که باعث شده انرژی فیلم بالقوه بماند و این اشکال تماما" قریبان کارگردان اثر را می گیرد. یک روحانی به همراه یک کدخدا و یک زندانبان که علی باشد و یک نانوا در تمام فیلم مردها بی کارند و یا به دیوار تکیه داده اند یا همراه با قلیان مشغول بازی هستند. خانواده به عنوان کوچکترین سلول یک جامعه نقشی اساسی در پی‌ریزی، تربیت و رشد یک جامعه قوی دارد. تبیان با تسهیل‌گری و توانمندسازی، خدمات و محتواهایی را ارائه می‌دهد که بتواند گره‌گشای معضلات فرهنگی، آسیـب‌های اجــتماعی، معضلات معیشتی و اقتصادی و چالش‌های سیاسی در زندگی مردم باشد.

تحریف قوانین و مقررات جزایی و احکام دینروشی است که سازندگان این فيلم در پیش گرفته‌اند. از ساختار فيلم كاملاً پيداست كهاین اثر، به دلیل حجم گسترده ی اطلاعات غلط، برای مخاطبان ایرانی تهیه نشده است.زيرا سازندگان فيلم به خوبي مي‌دانند كه اين فيلم [به دليل مغايرت با واقعيّت‌ها‌]در داخل ايران نه تنها مورد استقبال قرار نمي‌گيرد، بلكه موجب مخالفت مردم ايرانبا ساخت چنين آثاري مي‌گردد. هدف از تولید اين فيلم، قطعاً تاثیر گذاری بر چهره ایراندر جهان و مخدوش جلوه دادن آن است. این صحنه در عین تاثیر گذار بودنش  قبلا در فیلم “زوربای یونانی” به تصویر کشیده شده بود و می توان ادعا کرد؛ این سکانس رقت انگیز را برای متاثر کردن هر چه بیشتر بیننده در “سنگسارثریا” وارد کرده اند.

در این هنگام، زنی به نام زهرا (با بازی شهره آغداشلو) خبرنگار را به خانه خودش دعوت کرده و داستان اتفاقی که دیروز در این روستا واقع شده را برایش بازگو می­کند. در اینجا فیلم با یک فلش­بک، زمان را به عقب می­برد و می­بینیم که ثریا، خواهرزاده زهرا، همسر یک پاسدار است و از او دو پسر و دو دختر دارد. این پاسدار که مسئول یکی از زندانهای ایران است، شیفته دختر یکی از زندانیان سیاسی می­شود که حکم اعدامش صادر شده است. بنابراین قرار می­شود که پاسدار، حکم اعدام زندانی را منتفی کند و در عوض با دختر او ازدواج کند. بنابراین روحانی روستا را وادار می­کند که با ثریا حرف زده و او را قانع به طلاق کند. روحانی روستا هم که زمانی خودش جزو اراذل و اوباش بوده و حکم اعدامش صدار شده بود، اما با پارتی­بازی آزاد شده و لباس روحانی بر تن می­کند، برای اینکه حق­السکوت به پاسدار بدهد (که همه سابقه او را می­داند)، به سراغ ثریا رفته و با او صحبت می­کند که از پاسدار طلاق گرفته و چون زن زیبایی بوده، صیغه روحانی شود.

“کوهپایه” نام روستاییست که با هر بارشی سیلاب آن را از بنیان خواهد کند. اما مسئله ای که در این فیلم مطرح می شود و بسیار فراتر ازساختار و بازیگرهای آن است، دروغ پردازی های بزرگ در مورد قوانین عرفی و شرعیسنگسار است که متاسفانه به خاطر قدرت احساسی فیلم باعث اظهار نظرهای غیرمنطقی و بهدور از واقع در مورد حکم سنگسار در ایران شده به طوری که سنگسار در این فیلم امریعادی قلمداد گردیده است. اگر چه اشتباهات فاحش و خنده دار در اجرای این حکم ساختارداستانی فیلم را به شدت آسیب پذیر می نماید. با توجه به وجود این شرایط سنگین برای اثبات زنا و اجرایحکم، به راحتی می توان تشخیص داد که این حکم بیشتر جنبه ی نظارتی دارد و تأثیر آنبر جامعه از آن جهت که به خاطر ترس از سنگسار هم که شده از چنین فسادی پیشگیریشود، مورد نظر شارع مقدس بوده است. مشخص نیست در روستایی که اینچنین دورافتاده است، زهرا چگونه زبان انگلیسی را اینچنین فصیح فرا گرفته که با آن خبرنگار فرانسوی، به راحتی گفتگو می­کند.

از سوی دیگر متاسفانه هنوز در گوشه گوشه جامعه ایران می­توان زن­‌ستیزی و تعصبات کور کورانه نسبت به زنان را به وفور شاهد بود. برای نمونه، تنها پیشنهادم اینست که این نوشته یکی از دانشجویانم را بخوانید و خود قضاوت کنید که این دختر، به کدامین گناه... خیلی وقت بود درباره فیلم «سنگسار ثریا» جسته و گریخته چیزهایی شنیده بودم. نکاتی درباره این فیلم به ذهنم رسید که دیدم بد نیست با شما هم در میان بگذارم. در این فیلم علی (شوهر ثریا) یکی از شهود است و اعمالی را انجام می‌دهد که بر فسق او دلالت می‌کند لذا شهادتش پذیرفته نیست.

«سنگسار ثریا» در واقع نام کتابی است که فریدون صاحب­جم در سال 1994 نوشته است. یعنی ماجرای سنگسار زنی به نام ثریا منوچهری در سال 1365 در ایران. از بازیگران شناخته شده این فیلم، شهره آغداشلو و پرویز صیاد را می­توان نام برد. علی از اینفرصت استفاده می کند و با مشاهده ی تماس دست ثریا با دست هاشم که موقع تحویل دادنچرخ خیاطی اتفاق می افتد، زمینه را برای وارد ساختن تهمت ناموسی به ثریا فراهم میکند. و با تبانی شیخ حسن و تهدید هاشم به مجازات و در نتیجه بی سرپرست ماندن فرزندمعلولش، او را وادار به ادای شهادت دروغین می نمایند و در حضور کدخدا ابراهیم که شخصیتیساده و منفعل دارد و از اصل ماجرا بی خبر است ادعا می کند که ثریا گاهی در منزل اومی خوابیده و در خواست های نامشروع از وی داشته است. و به این ترتیب جرم ثریا درشورای روستا تأیید شده، با تأکید بر صرورت اجرای حکم الهی و پذیرش مشاهدات دو نفر(علی و هاشم) به عنوان شاهد، ثریا به اعدام از طریق سنگسار محکوم می شود و حکمصادره نیز بلافاصله به وی ابلاغ و بدون هر گونه فرصتی برای دفاع (جز هنگام اجرا)به مورد اجرا گذاشته می شود.

بيان جملاتي نظير «اينجا دنياي مرداست، اينوهيچوقت فراموش نكنيد.»، «زن‌ها طبعاً لجباز مي‌شوند.»، كتك زدن ثريا توسط همسرش،عدم پرداخت نفقه و... ثریا که در خانه هاشم کلفتی می کند چرخ خیاطی رابر می دارد و به دست او می دهد، دست هاشم موقع گرفتن چرخ خیاطی به دست ثریا برخورد می کند. شوهر ثریا این صحنه را از دور می بیند، او که می خواهد از دست ثریا خلاص شود همان لحظه نقشه شومی از ذهنش می گذرد. صحنه کات می خورد به عکس امام خمینی که از بالا ناظر وقایع روستاست.

خلاصه داستانStoning of Soraya M نام فیلمی به کارگردانی سیروس نورسته محصول ۲۰۰۸ آمریکا است. این فیلم بر پایه کتابی به همین نام (۱۹۹۴) نوشته فریدون صاحب جم ساخته شده و ماجرای آن در سال ۱۹۸۶ در ایران اتفاق می‌افتد.شهره آغداشلو در نقش زهرا و جیم (جیمز) کاویزل در نقش خبرنگار فرانسوی ظاهر شده‌اند. تهیه‌کننده اصلی این فیلم، کمپانی «ام‌پاورپیکچرز» است و فیلمنامه آن را سیروس نورسته به همراه همسر خود بتسی گیفن نورسته نوشته‌است.

نقش ثریا را نیز بازیگر جوانی به نام مژان مارنو ایفا می‌کند.داستان Stoning of Soraya M از اینجا شروع می شود که روزنامه نگاری فرانسوی در سفرش به روستایی می رسد و اتومبیلش را برای تعمیر به هاشم، مکانیک روستا می دهد. توقف روزنامه نگار فرانسوی در روستا فرصتی است تا او با یک ماجرای هولناک مواجه شود؛ زنی به نام زهرا به محض دیدن روزنامه نگار او را به خانه خود دعوت می کند و از او می خواهد پای حرف هایش بنشیند. از این نقطه فیلم وارد یک فلش بک می شود و داستان در گذشته روایت می شود و خواهر زاده زهرا “ثریا” در مرکز این ماجرا قرار دارد. فیلم از آنجا آغاز می­شود که یک خبرنگار فرانسوی، قصد خروج از ایران را دارد.

بازیگر نقش آخوند تیپ ملاها را تقریبا" خوب بجا آورد پرویز صیاد در نقش هاشم به خوبی از عهده ی نقش فرد دهاتی و ساده بر آمد(البته که در این نقش تبحر دارد)نوژان مارنو در نقش ثریا ثریا هم خوب بود ولی در فصل سنگسار فوق العاده بود. اگرچه صحبت چندانی نمی­کنند، اما همانجاها هم که تکبیر می­گویند، لهجه عربی­شان مشخص است. این فیلم با بازی کردن با احساسات بیننده اش، سعی در فریب دادن و متاثر کردن او را دارد، تحریف قوانین و مقررات جزایی و احکام دین روشی است که این فیلم 5 میلیون دلاری و سرمایه گذاران آمریکاییش در پیش گرفته اند. این اثر به دلیل حجم گسترده اطلاعات غلط برای مخاطبان ایرانی تهیه نشده و غرض از تولید آن قطعا تاثیر گذاری بر چهره ایران در جهان است. قوانین اسلام به نحوی طراحی شده اند که هزینه ی جرم و جنایت بسیار سنگین باشدو کسی به خود جرأت ندهد در مقابل قانون بایستد. خصوصاً در مسائل ناموسی، بر خلافموارد دیگر نظیر جرح و قتل که دیه به جای قصاص قرار گرفته است، هیچ تبدیلی در نظرگرفته نشده و شفاعت هیچکس مورد پذیرش نیست.

اولین سنگها را پدر ثریا به طرفش پرتاب می­کند که هیچکدام­شان به وی نمی­خورد. اما شوهرش موفق می­شود او را مورد اصابت قرار دهد و بعد هم به ترتیب، پسران ثریا، روحانی روستا و دیگر مردم او را با سنگ می­زنند تا زیر شکنجه و درد سنگسار شدن، جان می­دهد. این فیلم داستانی، بر اساس کتابی به همین نام، نوشته فریدونصاحب‌جمع ساخته شده که در سال 1994 میلادی منتشر و به ادعای نویسنده ی آن ماجرایواقعی آن در ماه اوت سال ۱۹۸۶میلادی (مرداد 1365) در یکی از روستاهای ایران اتفاق ‌افتادهاست. تهیه‌کنندگان این فیلم، «استیو مک اویتی» و «جان شپرد» هستند که در کمپانی«ام ‌پاور ‌پیکچرز» (Mpower pictures) آن را تولید کردهاند و فیلمنامه ی آن را سیروس نورسته با همکاری همسر خود بتسی گیفن نورسته نوشتهاست. م» را در منطقه خاورمیانهساخته، اما به کشور آن اشاره‌ای نکرده اما آغداشلو در مصاحبه ای گفته است که فیلمدر اردن فیلمبرداری شده است. وی فارغ‌التحصیل رشته ی سینما از دانشگاه USC آمریکاست و بیست سال سابقه ی فعالیت تلویزیونی و سینماییدارد.

اگر چه در گذشته‌ به دليلاينكه پسران در تأمين معاش خانواده، كمك و همكار پدر بودند، خانواده‌ها بيشترعلاقه داشتند كه صاحب فرزندان پسر گردند، ولي اينگونه نبوده است كه پدران نسبت بهآينده و سرنوشت دختران خويش بي‌توجه باشند. چندین سال است که کشورهای غربی از سینما و تلویزیون بهعنوان ابزاری برای زمینه سازی جهت تسهیل نفوذ فرهنگی در ملل جهان استفاده می کنندو کشورهای اسلامی از جمله ایران نیز از این تهاجم در امان نیستند. مهمترین هدف اینبرنامه ها تخریب سنگ بنای  جامعه یعنیخانواده است تا از این طریق بتوانند ذهن نوجوانان و جوانان را از توجه به مسائلسرنوشت ساز منحرف کرده و آنان را به ابزاری تحت سیطره ی خود تبدیل نمایند.

بررسی داستان فیلمدر این فیلم، ثریا که شوهر دارد به زنا متهم می شود و علی (شوهر ثریا) و هاشم (از اهالی ده) بر زنای ثریا با هاشم شهادت می دهند و ثریا به جرم زنای محصنه (زن شوهردار) به سنگسار محکوم می شود. داستان فیلم از اینجا شروع می‌شود که روزنامه‌نگاری فرانسوی در سفرش به روستایی (احتمال داده میشود کوهپایه اصفهان) می‌رسد و اتومبیلش را برای تعمیر به هاشم، مکانیک روستا می‌دهد. توقف روزنامه‌نگار فرانسوی در روستا فرصتی است تا او با یک ماجرای هولناک مواجه شود؛ زنی به نام زهرا به محض دیدن روزنامه‌نگار او را به خانه خود دعوت می‌کند و از او می‌خواهد پای حرف‌هایش بنشیند. از این نقطه فیلم وارد یک فلش بک می‌شود و داستان در گذشته روایت می‌شود و خواهرزاده زهرا "ثریا" در مرکز این ماجرا قرار دارد. شوهر ثریا با همدستی کدخدا و ملای ده به زن بی گناه اتهاماتی را نسبت می دهند که در نهایت به سنگسار شدن ثریا منجر می شود ؛هرچند سیروس نورسته ادعا کرده که این فیلم براساس یک واقعیت ساخته شده اما مسائلی که در این فیلم وجود دارد این ادعا را رد می کند، هر چند در این مجال اندک فرصتی برای طرح همه این مسایل وجود ندارد، به هر حال قضاوت نهایی بر عهده خوانندگان است.

کسانى که زنان پاکدامن را متهم مى کنند سپس چهار شاهد (بر ادعاى خود) نمى‌آورندآنها را هشتاد تازیانه بزنید، و شهادتشان را هرگز نپذیرید، و آنها فاسقانند. خانواده ابتدایی ترین و مهمترین عنصر جامعه اسلامی و محلتربیت فرزندان و ضامن سلامت و آینده ی جامعه است. لذا اسلام با عنایت ویژه ای بهآن پرداخته و به هیچکس اجازه داده نشده حریم خانواده را مورد تهدید قرار دهد.

از این رو مدعیان شهود باید اینامر را اثبات کنند و چنان چه با شرایط مذکور در منابع فقهی قادر به اثبات نباشند،خودشان به جرم قذف مستحق حد (80 ضربه تازیانه) خواهند شد. به هر حال فیلم “سنگسار ثریا ” روایتگر یک نظام مردسالارانه است. “سیروس نورسته” کارگردان ساکن امریکا با نشان دادن “روستای کوهپایه” به خیال خودش نمادی از جامعه و حکومت ایران را به تصویر کشیده که در آن حقوق زن ها لگدکوب می شود، زن ها همیشه مجبور به سکوت می شوند و مردهایشان تمام قوانین را به نفع خود تصویب و اجرا می کنند (این همان حرفی است که فمینیست ها بر زبان می آورند). قبول شهادت شهود، شرایطی سختی دارد و اگر یکی از شهود، یکی از این شرایط را نداشته باشد، هر چهار شاهد به جرم تهمت زنا (به زن یا مرد) به حد قذف محکوم می‌گردند و شلاق زده می‌شوند.

کسی که تهمت می‌زند و 4 شاهد نداشته باشد 80 ضربه شلاق زده می‌شود. “Stoning of Soraya M” فیلمی است که توسط کمپانی ام پاور پیکچرز و با تهیه کنندگی استیو مک اویتی و جان شپرد تولید شده و متن آن را “سیروس نورسته” و همسرش براساس كتابی به‌همین نام، اثر‌ «فریدون صاحب‌جمع» نوشته اند. «شهره آغداشلو» بازیگر ایرانی و «جیم كویزل» بازیگر مصائب مسیح از هنرپیشگان این فیلم هستند . با پایان یافتن داستان زندگی ثریا ادامه ی فیلم در زمان حالادامه می‌یابد. و روزنامه نگار فرانسوی که قصد دارد نوار ضبط شده از اظهارات زهرارا به عنوان سند نقض حقوق بشر و سرکوب زنان در ایران، در نشریات غرب منتشر کند، درمحاصره ی بزرگان روستا در می آید و علی رغم بی توجهی به تهدیدهای آنان و تلاش برایترک روستا، با فرمان پاسداران مسلح مجبور به توقف می شود و تمام محتویات کیف خبرنگاریوی توسط شیخ حسن تخلیه و نوار کاست داخل ضبط صوت نیز منهدم می گردد. وی در حالی کهبا عصبانیت آنان را تهدید می کند که بر علیه شان به مراجع شکایت خواهد کرد روستارا ترک می کند و پس از کمی مسافت که از آنان دور می شود در یکی از کوچه ها نواراصلی را از زهرا تحویل گرفته و با خود می برد تا به تمام دنیا خبر این ماجرا رابرساند.

هنگام سنگسار کردن، مجرم را درون کفن می­پیچند و آنگاه دفن می­کنند. در حالیکه ثریا پیش از سنگسار شدن، روسری­اش را از سر می­اندازد و نطق قرایی هم برای اهالی می­کند. البته این نپوشاندن چهره ثریا در فیلم، به عمد صورت گرفته تا تاثیرگذاری­اش را ده­چندان کند. هرچند بدانی که فیلم است؛ اما باز هم خیلی دل و دماغ می­خواهد که جرأت نگاه کردن داشته باشی. سنگها یک به یک بر سر و صورتش فرود می­آیند و خون از جای اصابت سنگها جاری می­شود.

و مشخص نیست چگونه در چنین روستایی که کاملا مردسالار و زن­ستیز است، زنی همچون زهرا یک تنه در برابر اهالی می­ایستد و همه از او می­ترسند. فیلم “سنگسار ثریا” در کل اثری است که از واقعیت های جامعه ایرانی فاصله دارد، بیان تصویری و کلامی اثر شعاری است و از صداقت و حسن نیت سازندگانش خبری نیست. ضمنا شریعت اسلام مقرراتی وضع کرده که معمولا اثبات رفتارهای منافی عفت غیر ممکن می شود؛ مثل این که چهار شاهد مرد باید به صورت یکجا و در یک مجلس، به عمل خلاف عفت شهادت بدهند و شهادت جدا جدا به طوری که شائبه تبانی های بعدی به وجود بیاید مردود است. حکم سنگسار (با شرایط ویژه و تقییدات خاص) برای مردان وزنان خطاکاری که به خانواده و ناموس خویش خیانت کرده اند، در نظر گرفته شده و در اینخصوص هیچ تفاوتی میان مردان و زنان وجود ندارد.

هاليوودي‌ها برايساخت اين فيلم كه به ادعاي سازندگان آن بر پایه داستاني واقعي ساخته شده، پنجميليون دلار هزينه كرده‌اند كه نشانه‌اي از رويكرد جديد سينماي غرب عليه ايراناست. اعطای جایزه بهترین فیلم جشنواره لس‌آنجلس از نگاه تماشاگران به این فیلم،گواه دیگری برای اثبات رویكرد ضد ایرانی سینمای آمریكا و تلاش هالیوود برایاستفاده از سینما به‌عنوان یك ابزار سیاسی است. فیلمی که می توان آن را در رده فیلمهای ضد ایرانی- اسلامی قرار داد و طبق معمول توجه مجامع سینمایی غرب را به خود جلبکرده است. چنانکه در منابع فقهی آمده در حضور معصوم(ع) اجرای حکم با پرتاب سنگ از سوی وی آغاز میشود و کسانی که پس از امام اقدام به سنگسار می نمایند باید خود در ذمه ی حدی ازحدود الهی نباشند.

کارگردان زوربای یونانی در سکانسی نشان می دهد که چگونه در حالی که جسد یک پیرزن روی تخت خوابش افتاده زن های روستایی به سمت خانه او هجوم می آورند و اموال او را به غارت می برند و حتی با یکدیگر بر سر تصاحب اموال کشمکش می کنند. فیلم "سنگسار ثریا" نه تنها داستانی غم‌انگیز و تأثیرگذار است، بلکه پیامی قدرتمند درباره ناعدالتی و ضرورت حمایت از حقوق بشر را به همراه دارد. این فیلم می‌تواند شما را به تفکر درباره اهمیت عدالت اجتماعی و حقوق زنان وادار کند. ازدواج پاکدامن با زناکار حرام استدر صورتی که زنای یک نفر ثابت شود (و به مجازاتی مثل شلاق محکوم شود)، زنان و مردان مومن (که این موضوع را می‌دانند) حق ندارند با او ازدواج کنند و فقط افراد زناکار می‌توانند با زناکار ازدواج کنند. در فيلم تلاش شده است به شيوه‌هاي مختلف به تضاد و اختلاف مردان با زنان تأكيدشود و عنوان گردد كه مردان و زنان در جامعه ايران با يكديگر اختلاف دارند و مرداناز تمام ابزارها براي اعمال قدرت در جامعه استفاده مي‌كنند و در اين ميان زنانهمواره مورد ظلم و ستم واقع شده‌اند.

شوهر ثریا با همدستی کدخدا و ملای ده به زن بی گناه اتهاماتی را نسبت می‌دهند که در نهایت به سنگسار شدن ثریا منجر می‌شود. از جمله اینکه زنای محصنه صورت گرفته و انجام آن محرز شده باشد. به صرف اینکه یک زن به مردی بیگانه لبخند بزند، او را سنگسار نمی­کنند. باید گفت شرایطی که اسلام برای سنگسار به آن اشاره کرده تقریباغیر قابل تحقق است و فقط برای جلوگیری از بی حیائی افسار گسیخته وضع شده است. زیراتصور شهادت چهار نفر مرد عادل مبنی بر مشاهده ی دقیق چنین گناهی در محضر دادگاه بسیارنادر خواهد بود.

و قاعدتاً در ايران شرايط لازم براي اجرا شايد نداشته باشد و اجراي آن در برخي شهرستان ها بر اساس نظر فقهي حاكم شرع و خلاف هدف تربيتي آن است. زيرا سنگسار براي جامعه اي اسلامي است كه حاكميت ديني در تمامي ابعاد آن از جمله عدالت اجتماعي، اقتصادي، رفاه، امنيت عمومي و... اعمال مي شود و با وجود تأمين نيازها از راه صحيح زن و مردي مرتكب زنا شوند. بديهي است كه در چنين مدينه ي فاضله اي ارتكاب به چنين گناهي قابل بخشش نيست. داستان این فیلم که به ادعای سازندگان آن بر مبنای رویدادی واقعی ساخته شده، اوت ۱۹۸۶ (مرداد ۱۳۶۵) در دهکده ای کوچک در جنوب غربی ایران روی میدهد. زنی به نام زهرا (شهره آغداشلو) پیش یک خبرنگار فرانسوی که خودرو او هنگام عبور از روستا خراب شده می آید و برای او داستانی هولناک درباره خواهرزاده خود ثریا و از اتفاقی مرگبار که روی داده میگوید...

دیالوگ‌های فیلم بیشتر به زبان فارسی است و با زیرنویس انگلیسی پخش جهانی می‌شود. دیگر نوشته‌های مرا می‌توانید از کانال تلگرامی «مقدمه» دنبال کنید. تمام حقوق برای چشمای من محفوظ می باشد کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. مردم این ده با این شرایط چه شغلی دارند؟ نه زمینی است قابل کشت و نه قابل دامپروری و نه هیچ شغل دیگری که مخصوص ده باشد . © تمامی حقوق برای موسسه فرهنگی و هنری تبیان محفوظ است | نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

نشون داد که یه انسان اگر از جنس زن باشه همه جا سرکوب میشه چه مجرد باشه چه متاهل باشه همیشه یه زنجیر دستاشو بسته . کافیه کمی توی سرویس اشتراک ویدیو فیلو بچرخی تا بتونی جدید ترین ویدیوهای رایگان آموزشی، خبری، عاشقانه، طنز، مذهبی، ورزشی، آشپزی، سلامتی، موزیک ویدیو و... درضمن فیلو بهت این امکان رو میده که با آپلود ویدیو، درآمد آنلاین خیلی خوب داشته باشی.

برای دانلود فیلم "سنگسار ثریا" به صورت رایگان و با کیفیت بالا از تلگرام، می‌توانید به کانال‌های معتبر مراجعه کنید. این کانال‌ها معمولاً شامل لینک‌های دانلود و اطلاعات بیشتری درباره فیلم هستند. ایرادات فنی این فیلم بسیار بیش از اینهاست؛ اما در پشت همه اینها یک هدف عمده نهفته است و آن، تخریب چهره جامعه ایرانی. آنچنانکه روحانیون را برآمده از دل اراذل، و پاسداران را افراد ناپاک معرفی می­کنند. این فیلم شاید نسخه­ای معتدل­تر از فیلم «بدون دخترم هرگز» باشد که در آن هم چهره­ای بسیار خلاف واقع از ایران ارائه شده است.

در این نوشتار فقط به جنبه دوم پرداخته و این موضوع را بیان کرده که اسلام نمی خواهد خلاف های جنسی برملا شود و برای اثبات آن شرایطی گذاشته که محقق شدن آن، تقریبا محال است. شاید بهتر است در این قسمت هم خالی بگذاریم چرا که اگر بخواهم چیزی بنویسیم باید کل فیلم نامه نوشته شود. البته این ضعف قصه شاید به منبع اقتباس ارتباط داشته باشد و اگر چنین باشد کاش آقای نورسته به منبع اقتباسی تا این حد وفادار نمی ماند و کمی هم از عناصر سینمای سانتی مانتالیزم را (با اینکه چیز خوبی نیست) به فیلم خود اضافه میکرد. خیلی راحت شوهرت میدازتت دور چون عاشق یه دختر جوون که خانواده پولدار هست میشه. برای دانلود این ویدیو، اپلیکیشن فیلو را از مارکت ها یا بصورت مستقیم نصب کنید. فیلم و نمایش تلویزیونی را نمی‌توانید پیدا کنید؟ به سیستم وارد شوید تا آن را ایجاد کنید.

«سیروس نورسته» ادعا کرده که این اثر را بر اساس یک داستانواقعی ساخته است. نگاهی به مسأله ی سنگسار و تاریخچه و شرایط آن به روشنی ایننکته را آشکار می سازد که این حکم نه صرفاً به عنوان مجازات، که بیشتر به عنوانحکمی برای حفظ سلامت جامعه محسوب میشده. شرایط اجرای سنگسار جزو سخت ترین و شایدکم امکان ترین شرایط در مجازات اسلامی باشد و مبنا در سنگسار پیشگیری و پرهیز از انجامزنای محصنه است. و اساساً سنگسار فقط برای زنای محصنه، یعنی زنای زن یا مردی که متأهلو دارای همسر قابل دسترس و تمکین هستند اجرا می شود.

خیلی کم پیش میاد که خانوادت پشتیبانت باشن ،چه پدر چه همسر چه فرزند،کافیه یه تهمت بهت بزنن دیگه هر چی بخوای ثابت کنی یا زندگی سالمی داشته باشی که دنبال کاری نبوده باشی ،دیگه خودشون میبرن و میدوزن . وقتی بیان واقعه توسط زهرا تمام می­شود، خبرنگار به سختی موفق می­شود از روستا فرار کند. چرا که روحانی و دیگر اهالی نمی­خواهند ماجرا به بیرون از روستا سرایت کند. اگر قوانین اسلام در مورد ازدواج موقت را بدانند، به دروغهایی که به اسلام نسبت داده شده است پی خواهند برد. در حالي كه نمايش فيلم‌هاي ضدايراني «‌300‌»، «‌پرسپوليس‌»،«‌كشتي گير‌» و تحريف تاريخ باستان ايران در فيلم «‌اسكندر‌» موجي از اعتراضايراني‌هاي درون و بیرون از كشور را در دو سال اخير برانگيخته‌اند، سياست‌هايضدايراني هاليوود اين بار مذهب را دستمايه خود قرار داده است.

یک کات خوب هم در فصل سنگسار است جایی که مردم دوباره به ثریا سنگ می اندازندو بعد کات میشود به بهشت. برای مشاهده متن مقاله و یا دانلود آن لازم است وارد پایگاه شوید. اگر با چنین سوء  استفاده کنندگانی برخورد کردیم وظیفه ما چیست؟ ما با شناخت قوانین اسلام، نباید بگزاریم از جهالت مردم استفاده کنند و هر دروغی را می خواهند به نام دین اجراء کنند. در صورتی که اپلیکیشن فیلو را نصب کرده اید؛ برای تماشا یا دانلود این ویدیو وارد اپلیکیشن شده، از منو گزینه اسکن را انتخاب کرده و کد زیر را اسکن کنید.

لوکیشن صحنه ی سنگسار در مدت بیش از 15 دقیقه از جذابترین بخش هایی است که بیننده را متأثر می سازد. شهره آغداشلو در نقش زهرا و جیمز کاویزل -بازیگر فیلم‌های خط باریک قرمز و مصائب مسیح - در نقش خبرنگار فرانسوی ظاهر شده‌ است.فیلمنامه این فیلم بر اساس رمانی از فریدون صاحب جمع است و آن را سیروس نورسته به همراه همسرش بتسی گیفن نورسته نوشته‌است. نام فیلم درام محصول سال ۲۰۰۸ ایالات متحده آمریکا به کارگردانی سیروس نورسته است. این فیلم براساس رمانی به همین نام (سنگسار ثریا م[۲]) (۱۹۹۴) نوشته فریدون صاحب جمع[۳] در مورد سنگسار شدن ثریا منوچهری، ساخته شده که داستان آن در ۱۹۸۶ و در راستای نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی ایران و سنگسار در ایران اتفاق می‌افتد.

بنابراین پاسدار و روحانی دست به حیله­ای دیگر می­زنند و ثریا را وا می­دارند تا برای انجام کارهای خانه مردی که زنش به تازگی مرده است، به خانه او برود. ثریا هم روزها به خانه آن مرد (با بازی پرویز صیاد) می­رود و کارهایش را انجام می­دهد. اما پاسدار و روحانی در روستا شایعه می­کنند که ثریا و آن مرد با هم رابطه دارند. نهایتا اثبات می­شود که ثریا یکبار به آن مرد لبخند زده است. در شورایی که به همین منظور در روستا تشکیل می­شود، ثریا را مقصر شناخته و او را محکوم به اعدام با اجرای سنگسار می­کنند. همان روز چاله­ای در میدان روستا حفر کرده و ثریا را با دستان بسته تا سینه درون چاله دفن می­کنند.

یکی از دلایل این حکم که پاکدامن نباید با زناکار ازدواج کند، تنبیه زناکار و برای روشن شدن زشتی این عمل است. با توجه به اینکه فیلم در هالیوود ساخته شده پش در نتیجه باید سخت گیری نکنیم و اگر بخواهیم روستا را با نشانه ها برسی کنیم آنرا بسیار زیبا خواهیم یافت همه جای روستا پر است از سنگلاخ که گویی اشاره ایست به تینت مردم روستا و .... در کل میزانسن فوق العاده است و طراحی لباس بسیار زیبا و مناسب است گویی همه ی سیاهی لشکر را از روستاهای خود ایران جمع کرده اند و لباس های افراد کاملا" روستایی است.

نورسته در مصاحبه‌ای گفته که Stoning of Soraya M را در منطقه خاورمیانه ساخته، اما به کشور آن اشاره‌ای نکرده‌است. به گفته آغداشلو فیلم در اردن فیلمبرداری شده.[۱]فیلمنامه Stoning of Soraya M را بتسی نورسته همسرش نوشته که وی هم فارغ‌التحصیل فیلمنامه نویسی از دانشگاه میامی است. علاوه بر شهره آغداشلو و جیم کاویزل، پرویز صیاد، ویدا قهرمانی، نوید نگهبان، علی پورتاش و محمد یزدانی نیز در این فیلم بازی دارند.

یک روزنامه‌نگار فرانسوی ایرانی تبار در جریان سفرش بهایران به دلیل خرابی اتومبیل مجبور به توقف در روستایی دورافتاده به نام «کوهپایه»می شود. و در آن جا با زهرا مواجه می‌شود که به سختی سعی دارد به طور مخفیانه بااو ملاقات کند و به امید انتشار خبر سنگسار خواهرزاده اش توسط وی، ماجرا را برایاو بازگو کند. وقتی روزنامه‌نگار ضبط صوتش را روشن می‌کند، فیلم با فلاش‌بک ادامه مییابد و ماجرای سنگسار ثریا از زبان زهرا روایت می‌شود. در فیلم سنگسار ثریا، شهود به مسائلی مانند خوابیدن ثریا به خاطر سردرد و خندیدن ثریا در هنگام صحبت با هاشم شهادت می‌دهند، که ربطی به عمل جنسی بین زن و مرد ندارد. م» در مجموع اثری است که از واقعیت‌های جامعه ایرانی فاصله دارد، بیان تصویریو کلامیِ آن، شعاری است و با به بازی گرفتن احساسات بیننده، سعی مي‌كند مخاطب رامتأثر كرده و از اين طريق او را فريب دهد.

همسر نورسته نیز فارغ‌التحصیلفیلمنامه نویسی از دانشگاه میامی است. سیروس نورسته فارغ‌التحصیل سینما از دانشگاه یو.اس.سی آمریکاست و سابقه بیست سال فعالیت تلویزیونی و سینمایی دارد. اما فیلم «سنگسار ثریا» نخستین فیلم سینمایی(در سمت کارگردانی) اوست. فیلمنامه این فیلم را بتسی گیفن نورسته همسرش نوشته که وی هم فارغ‌التحصیل فیلمنامه نویسی از دانشگاه میامی است. «سنگسار ثریا» فیلمی است ساخته سیروس نورسته، کارگردان ایرانی ساکن امریکا. این فیلم در سال 2008 ساخته شد و دیالوگهایش عموما به زبان فارسی است که البته با زیرنویس انگلیسی در سراسر دنیا پخش شد.

شیخ حسن در جریان گفتگو و بیان پیشنهاد علی مبنی بر تملک خانه و اثاثیه،تلویحاً تمایل به ازدواج با ثریا را نیز مطرح می کند ولی ثریا زیر بار نمی رود وبه تدریج کار برای علی سخت تر می شود. این، بخشی از فیلم “سنگسار ثریا میم” ساخته سیروس نورسته بود که مدتی پیش در جشنواره تورنتو به نمایش در آمد و سر و صداهایی به پا کرد. فیلمی که می توان آن را در رده فیلم های ضد ایرانی- اسلامی قرار داد و طبق معمول توجه مجامع سینمایی غرب را به خود جلب کرده است.