جهت قرار گیری پیستون در سیلندر را نشان می دهد، این علائم در موقع نصب پیستون باید به سمت جلوی موتور باشد. کم شدن آب رادیاتور از مواردی است که باید به موقع به آن رسیدگی شود و در غیر این صورت باعث ایجاد صدمات و خسارات زیادی می شود. بهتر است در صورت رانندگی طولانی یک ساعت صبر کنید تا موتور به طور کامل خنک شود. در نتیجه میزان آب رادیاتور باید به طور مرتب توسط راننده چک شود و در صورت نیاز به آن آب اضافه شود تا از مشکلات و خطرات احتمالی جلوگیری شود. در کنار رادیاتور یک منبع انبساطی مخزنی دو لیتری تعبیه شده است که در صورت افزایش دمای موتور آب اضافی وارد آن می شود. دیواره پیستون در این سطح پایینی گرد و به شکل بیضی طراحی میشود که ضمن فراهم آوردن حرکت سهلترش در سیلندر، پس از انبساط این قطعه در اثر حرارت بالای محفظه احتراق، کاملا فرم استوانه به خود میگیرد.

یکی از این تجهیزات مهم، پیستون است که میتواند براساس مکانیزم طراحی شده انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل نموده و در نهایت این حرکت، به چرخها و به صورت حرکت چرخشی منتقل میشود. علاوه بر این سطح محدب لبه مماس رینگ از بروز ناپیوستگی در لایه روغن که ممکن است بر اثر فشارهای مازاد بر روی لبه رینگ و یا خمش بیش از اندازه این قطعه در حال کار صورت پذیرد جلوگیری میکند. برای اینکه از آسیب های جدی به ماشین جلوگیری کنید بهتر است هر هفته حد اقل یک بار میزان آب داخل رادیاتور را چک کنید. یکی از این دلایل بخار شدن سریع آب و مایع موجود در رادیاتور به علت گرمای شدید می باشد. وارد شدن آب به داخل سیلندر نه تنها باعث معیوب شدن سیلندر می شود بلکه میزان آب موجود در رادیاتور را نیز پیستون جک هیدرولیک کاهش می دهد. اگر این میزان بیش از حد باشد مایع نمیتواند در مجراها به درستی جریان پیدا کند و در نتیجه راندمان این سیستم برای خنک کردن موتور کند شده و کاهش پیدا می کند. اگر پیستون پهن یا قطر بزرگ را کنار پیستون با قطر بسیار کم قرار دهیم ( شاتون یک اندازه باشد ) , piston 125 ts شاهد این خواهید بود که قدرت تولیدی بسیار زیادتر از قدرت پیستون لاغر است .

حرکت خطی بالا به پایین آن نیز منشاء نیروی موتور است به این ترتیب که با پایین آمدن بر اثر فشار گازهای ناشی از احتراق درون سیلندر نیروی ایجاد شده از انفجار هوا و سوخت را به بخشهای دیگر موتور منتقل میکند. کولر و بخاری خودرو هر دو با استفاده از سیستم رادیاتور کار می کنند و درون آنها نیز مایع منتقل می شود و جریان دارد. سپس مقداری آب مقطر و ضد یخ را با هم مخلوط کنید و بعد از اینکه میزان مایع درون منبع انبساط را چک کردید ، مایع آماده شده را به مخزن اضافه کنید. اگر متوجه شدید که واشر سرسیلندر خودرو سوخته است و علائم سوختن واشر سرسیلندر را مشاهده کردید از رانندگی در ادامه مسیر خودداری کنید و ماشین را برای رساندن به نزدیک ترین تعمیرگاه بکسل کنید اما اگر در شرایطی نیستید که این کار را انجام دهید فقط برای مسیری کوتاه میتوانید در مخزن روغن موتور را باز کنید تا آبی که با روغن قاطی شده است در اثر حرارت بخار شود و و پس از این کار میتوانید دوباره موتور خودرو را روشن کنید و خودتان را به جایی برسانید.

در صورتی که یک مشکل جدی ایجاد شده باشد باید در اولین فرصت ماشین را به تعمیرگاه ببرید و نسبت به تعمیر هر چه سریع تر آن اقدام کنید. برای برطرف کردن این مشکل باید نشتی را پیدا کرده و آن را با کمک یک تعمیر کار تعمیر کرد. همچنین اگر کف پیستون خیلی سرد کار کند ،لایه های مخلوط هوا سوخت مجاور آن نمی سوزد . اگر متوجه وجود روغن موتور در فیلتر هوا یا محفظه ورودی شوید ، یک مکانیک حرفه ای ممکن است تست تراکم را توصیه کند . گاهی اوقات هواگیری نکردن رادیاتور نیز می تواند باعث ایجاد نشتی در این سیستم شود و عملکرد آن را مختل کند. گیر کردن ترموستات سیستم رادیاتور نیز می تواند یکی دیگر از علت های کم شدن آب در این سیستم باشد. ترموستات در مسیر برگشت آب از موتور به رادیاتور تعبیه شده و کار آن ثابت نگه داشتن دمای موتور است.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد پیستون خام لطفا از سایت ما دیدن کنید.

ایندکسر