مد دیجیتال، امکان مدلسازی را قبل از ایجاد انبوه فراهم می‌نماید تا یک طراح یا این که مارک بتواند ظاهر لباس و اکسسوریهای مربوط به آن را بر روی کاغذ اکران بررسی کند. امروزه کمپانیهای پر اسم و رسم مد و فشن، در درحال حاضر تحلیل ایجاد لباسهای دیجیتال سه بعدی هستند که یاری متعددی به طراحان و تولیدکنندگان پوشاک کرده است. البته در مورد مد و فشن چطور؟ بازار مد مجازی یا این که «لباس رمزنگاری شده» به شتاب در درحال حاضر رشد است. به گفته بنیانگذاران کمپانیهای لوکس، NFT نقص‌ دارای مد لاکچری امروزی را حل کرده است. بنابراین هر توشه که یک قطعه از مد دیجیتال دست به دست میشود، طراحان سهم خویش را از اسکن رایت دریافت میکنند. شرکت Overpriced هم خود را به عنوان یک شرکت تولید پوشاک مجازی-فیزیکی میداند. زیره آن از لاستیک تقویت شده ساخته شده هست و رویه کفش نیز لایه­ای گداخته دارد که به دوام کتانی می­افزاید. اما کوشنهای کتانی نایک ایر از فناوری بالاتری بر خوردار است که سبب نرمی بخش اعظم در کفش شده است. همین دور اندیشی در بها گذاری علاوه بر دیده شدن محصولات جدید سبب ساز به فروش رفتن محصولات قدیمی می شود. این حق اختراع حیاتی اسم CryptoKicks یک شناسه منحصر به فرد به شخص ساخت کرده و یک NFT به جهت کفش تولید میکند. کمپانی نایک در سال 2019 حق ثبت اختراع کفشهای توکنیز را در بلاکچین اتریوم به دست کفش نایک ساق بلند آورد. یکی از تفاوتهای NFT کلیدی بازارهای ساخت فیزیکی این میباشد که معمولا برندها و طراحان از فروش بازارهای ثانویه و کپی خسارت میکنند، ولی NFT به این معناست که حق امتیاز یک کالا به جهت مدام یگانه به طراح یا کفش نایک نیم ساق مارک آن است. گاهی فروشنده ها به جهت ترغیب خریدار تخفیف های متعددی را برروی متاع پیاده می کنند. جانسون اولی بروشور فرآورده ، تبلیغات چاپی و مواد بازاریابی را ساخت کرد و حتی عکس ها را برای کاتالوگ های همین کمپانی ارسال کرد. در این عکس، شاهد محصولی از کالکشن ایر ماکس نود هستیم که همان طور که در اسمش هم به فعالیت رفته، الگویی از کفش های کلاسیکی میباشد که در دهه نود میلادی ایجاد می شد. همین NFT علاوه بر سناریو کفشهای کتانی مجازی، میتواند DNA آن کفش که شامل ویژگیهای منحصربه‌فرد بهفرد، رنگهای در دسترس و سبکهای خاص را نیز تصویب کند.

ایندکسر