پیستون های چدنی به استدلال سنگینی و همچنین بدنه بزرگتر تنها در ماشین های دیزلی مهم قدرت بالا استفاده میشوند. پیستون های آلومینیومی در عاقبت ارتقا دما عمده از سیلندر های چدنی منبسط می شوند و همین دستور ممکن می باشد سبب از بین رفتن خلاصی پیستون شود . پیستون های آلومینیومی در عاقبت افزایش دما عمده از سیلندر های چدنی منبسط می شوند و همین فرمان ممکن هست باعث از در میان رفتن خلاصی پیستون شود.پیستون از جدار سیلندر بخش اعظم گرم می شود و این امر سبب ساز می شود که گشوده نیز عمده انبساط یابد.اما اگر کف پیستون خیلی داغ شود ممکن می باشد سبب خویش سوزی شود در عاقبت ترتیب احتراق به هم می خورد و ممکن می باشد موتور جراحت ببیند. در همین حالت ممکن می باشد پیستون به جداره سیلندر بچسپد و به اصطلاح گریپاژ نماید . با وارد شدن نیرو به پیستون، پیستون فشرده شده و دوباره به موقعیت اولیه خویش بر می گردد. پیستون مهم حرکات خود (به سمت پایین) نخست باعث ورود هوا و یا این که ترکیب هوا و سوخت به باطن سیلندر میشود، آن گاه سبب فشرده شدن ادغام ذکر شده گشته و در ضمن به نحو رضایت بخشی (هنگام حرکت به سمت بالا) از نشت کردن گازها دوری میکند. همین اختلال می تواند به استدلال نشت مایع خنک کننده ازواشر سر سیلندر باشد که سبب ساز وارد شدن آن به داخل محفظه احتراق شده و این امر سبب ساز شکنندگی آلومینیم و در غایت سوراخ برداشتن آن می شود . ولی در خود به جای نمک , ماده خنک کننده فریون دارد , پیستون تبریز موتور از همین پیستون در موتور خودروهایی استفاده میگردد که در نواحی دوچندان گرم میباشند و تقریبا در همه فصول سال گرم هستند . پیستون از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود ۴۵۰/۰ کیلو گرم (۱پوند)است.دامنه یا این که نصیب زیر پیستون را می تراشند تا نیز وزن آن کاهش یابد و هم جا به جهت وزنه های تعادل میل لنگ گشوده شود. در آغاز چند پیستون ساخته شده کلیدی آلیاژ چدن و تعداد پیستون ساخته شده اهمیت آلیاژ آلومینیم تنظیم و از هر تیم سه عدد پیستون به عنوان مثال گزینش شدند و به جهت انجام تست رادیوگرافی به آزمایشگاه ارسال شدند. در صورتی که اهمیت شتاب بالایی در درحال حاضر رانندگی باشید، در هر سیلندر، این واقعه 30 تا 40 توشه در ثانیه رخ میدهد. همچنین چنانچه تسمه تایم پاره شود و زمان بندی سوپاپ به نیز بخورد، همین شیارها، مانع از زخم به پیستون و سوپاپ می شوند. از معایب پیستون های آلومینیمی، انبساط بسیار بدنه ی آن هست که طراحان ناچار می شوند به جهت جلوگیری از گریپاژ، پیستون را اصلی لقی بسیار بسازند، مگر آن که اساسی طرح هایی این انبساط را کمتر دهند. به این دلیل طریق های پایین را جهت پرهیز از انبساط پیستون به عمل می برند. در ضمن نیرو های تراکمی و انبساطی ناشی از احتراق را تحمل می کند. در واقع وظیفه پیستون آماده کردن مخلوط سوخت و هوا به جهت انجام پروسه احتراق است. در واقع حیاتی وارد شدن حرارت به گاز داخل سیلندر، حجم گاز در سیلندر افزایش می یابد و اهمیت بیرون شدن گرما از سیلندر، فشار گاز کاهش یافته و اهمیت اینکار، گاز راحتتر فشرده می شود. در هنگام زیر آمدن، در اثر فشار گاز های ناشی از احتراق، نیرویی که از انفجار هوا و سوخت ناشی می شود را به دیگر بخش های موتور انتقال می دهد. در اين موقعیت در كورس تراكم فشار گاز در هم اکنون تراكم به پله داخلي نيرو اعمال كرده و باعث مي شود كه رينگ اهمیت نيروي بيشتري به جداره سيلندر چسبيده و کار آب بندي را خوب تر انجام مي دهد. همینطور به جهت کنترل خوب تر روغن از یک منبسط کننده فنری در پشت رینگهای روغن و بغل رینگیهای فولادی آب کروم شده استعمال میشود. روش دیگر در اختیار گرفتن انبساط پیستون تعبیه یک پشت بند فولادی یا پیستون اصلی تیغه محافظ اینوار ( INVAR ) در پیستون می باشد . فلز اینوار آلیاژ فولاد نیکل دار می باشد که از 36 درصد نیکل ، 63.8 % آهن ، 0.2 درصد کربن تشکیل می شود . در این شرایط تاج پیستون تماما قهوه ای شده هست و الگوی ایده آلی از سوختگی حاصل از کربن هست . در موتور های دو دوران این رنگ به شکل قهوه ای شکلاتی میباشد و این مورد قضیه حاکی از ان می باشد که ترکیب اکسیژن و سوخت به صدق در محیط احتراق تزریق شده است. پیستون قطعه ای استوانه ای صورت توخالی میباشد به طوریکه یک سر آن ها بسته و سر دیگرش گشوده است و از روش این سر و به وسیله شاتون به میل لنگ متصل میشود اما غالبا قطر پیستون در سر باز آن بخش اعظم است. در این خودروها مهم دقت به سیستم سوپاپ، شیارهایی در پیستون ایجاد می شود که از بازخورد سوپاپ ها مهم همین قطعه خودداری می کنند.

ایندکسر