پایبندی دائمی به طبقه اجتماعی هنگام پذیرش در دانشگاه


تشخیص طبقه اجتماعی از روند پذیرش در دانشگاه دشوار است. سیستم دانشگاه کالیفرنیا می گوید که در تلاش است و اخیراً اعلام کرده است که از SAT و ACT انصراف داده است. (این بخشی از توافق در یک دادخواست بود که ادعا می کرد این آزمایش ها در برابر نژاد ، ثروت و معلولیت مغرضانه بوده است).

طبق FairTest ، گروهی که مخالف آزمون های ورود به دانشگاه هستند ، بیش از نیمی از کالج های آمریکایی برای پذیرش در پاییز 2021 آزمون ها را اختیاری قرار داده اند.

از آنجا که این آزمون ها تحت چنین موشکافی قرار دارند ، به راحتی می توان تأثیر زمینه اقتصادی – اجتماعی را بر سایر معیارهای پذیرش نادیده گرفت.

مقاله را به دانشگاه برسانید. بر اساس نظرسنجی کارکنان از زمان پذیرش در سال 2019 ، این مهمترین “عامل نرم” و چهارمین عامل مهم مهم است – پس از ارزیابی ، قدرت برنامه درسی و نتایج آزمون استاندارد –

اما مقاله ها را می توان توسط شخص ثالث حرفه ایی پرداخت کرد و یا والدینی از طبقه متوسط ​​به بالا به آنها کمک کردند.

در نشانه دیگری از دخالت مداوم طبقه اجتماعی ، مقاله اخیر نویسندگان مرتبط با آزمایشگاه روایت دانشجویی استنفورد نشان می دهد که محتوای مقاله کمی شده توسط یک برنامه رایانه ای نسبت به نتایج SAT ارتباط بیشتری با درآمد خانوار دارد.

محققان تجزیه و تحلیل نکرده اند که آیا این علائم وضعیت بر کیفیت مقاله تأثیر می گذارد یا حدس زده اند که آیا در ارزیابی توسط یک پذیرنده تفاوتی دارند. اما تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از منتقدان اطلاعات اقتصادی-اجتماعی ، SAT را به انعکاس مقاله متهم می کنند و می توان آنها را یافت.

در این مقاله از نرم افزار طبقه بندی مقاله استفاده شده است که توسط تقریبا 60،000 متقاضی به سیستم دانشگاه کالیفرنیا در سال 2016 نوشته شده است. مقالات تا حدی با انتخاب نحو کمی می شوند. به عنوان مثال ، تعداد ویرگول ها ، علائم نگارشی کل و کلمات طولانی تر با درآمد بیشتر خانوار مرتبط هستند ، اگرچه این لزوماً برابر با هجی بهتر نیست.

محتوا همچنین از طریق مدل های انتخاب کلمه که به موضوعات خاصی مربوط می شوند ، کمی می شود. پذیرندگان ممکن است دلسوزی بیشتری برای مقاله هایی که درباره موضوعات خاص نوشته شده است نداشته باشند ، اما هنوز هم قابل توجه است که تفاوت های چشمگیری در مباحث مربوط به درآمد خانوارهای بالاتر و پایین وجود دارد.

AJ Alvero ، Ph.D. گفت: مباحث بیشتر مربوط به دانشجویان خانوارهای با درآمد بالاتر معمولاً “از نظر موضوعی انتزاعی تر بودند: ماهیت انسان ، جستجوی پاسخ و تجربیات حسی”. نامزد در استنفورد و یکی از نویسندگان مقاله است.

مباحث بیشتر مربوط به دانش آموزان با درآمد کمتر خانوار “در مورد روابط بین فردی (به عنوان مثال ، بسیاری از موضوعات خانوادگی) و مسائل مدرسه مانند گروه های مطالعه و مدیریت زمان بود.”

مطالعه قبلی توسط همین نویسندگان الگوهای مشابهی را در شکاف درآمد نشان داد. هم نویسنده تحقیق ، سونیا گیبل ، دکتر دکترای استنفورد ، به همراه نویسندگان دیگر ، تأکید کردند که محتوایی که آنها شناسایی کردند نشانگر کیفیت مقاله نیست ، اما به یک موضوع گسترده تر اشاره کرد: “مدلهای کلاس احتمالاً در تمام عناصر مورد استفاده برای تصمیم گیری وجود دارد. “

دانش آموزان فقیر بیشتر ممکن است در مورد “عدم اطمینان اقتصادی” و “سو abuse استفاده” بنویسند زیرا آنها سعی می کنند انتظارات را برآورده کنند. حتی بدون دستورالعمل های خاص از خدمات پذیرش ، آنها ممکن است مجبور شوند “درد خود را بفروشند”.

برخلاف بسیاری از بقیه جهان ، پذیرندگان آمریکایی اختیار زیادی دارند. خواندن عناصری مانند مقاله به آنها آزادی قضاوت می دهد که دور از کنترل دقیق است. سابقه رویکرد به اصطلاح جامع نگر – نگاه به کل داوطلب ، نه فقط عملکرد علمی – همیشه دلگرم کننده نبوده است.

همانطور که جروم کارابل در کتاب “برگزیدگان” خود می نویسد ، اتکا به ویژگی های غیر دانشگاهی از سیاست هایی ناشی می شود که از دهه 1920 با هدف محدود کردن تعداد یهودیان پذیرفته شده در دانشگاه های نخبه آغاز شد. اخیراً ، اختیار و كدورت در پذیرش توسط برخی از دانشجویان با كارآیی آسیا تلقی می شود و آنها را بر اساس “شخصیت” یا “تناسب اندام” مجازات می كند.

با این حال ، به نظر می رسد رویکرد جامع در اینجا باقی مانده است. رابین گفت: “من فکر می کنم در این سال کامل تست اختیاری بسیار گسترده است ، در برخی از برنامه ها می توان تاکید بیشتری بر عوامل نرم داشت ، زیرا مقاله یکی از آنها همراه با توصیه ها و برنامه های فوق برنامه است.” میلر ، مشاور شرکت پذیرش IvyWise که قبلاً در پذیرایی های جورج تاون و وندربیلت کار می کرد.

دانشکده ها ممکن است بخواهند اهداف برابری طلبانه را دنبال کنند ، اما اهداف دیگری دارند. آنها باید اهداف درآمد شهریه را برآورده کنند و برخی از کالج ها به دلیل همه گیر شدن وضعیت مالی بدتری دارند.

تجزیه و تحلیل داده ها در مورد جمع آوری بازدید از کالج ها نشان داد که دبیرستان های ثروتمند و سفیدپوست تمایل به بازدید بیشتر دارند. مدت زمان پذیرش ارث در برخی از کالج های نخبه – که در بسیاری از آنها دانش آموزان بیشتری با 1٪ درآمد بالاتر از 40٪ پایین دارند – نشان می دهد که اگرچه تحرک اجتماعی یک هدف است ، اما می تواند با رضایت اهدا کنندگان بالقوه و یا جذب آنها مخالف باشد. تعداد کافی دانش آموزانی که به کمک مالی نیازی ندارند.

تغییر در آزمونهای استاندارد برخی از فرصتهای سوگیری در کلاس را از بین می برد ، مانند آماده سازی آزمون (اگرچه تحقیقات نشان داده است که آماده سازی فقط تأثیر متوسطی بر نتایج آزمون دارد) ، اما بسیاری دیگر را در این زمینه دور نگه می دارد.

فعالیت های فوق برنامه اختصاصی فقط توسط افراد ثروتمند قابل دسترسی است. یا حتی می توان آنها را کاملاً جعل کرد ، مانند رسوایی رسوایی Operation Varsity Blues.

دانشکده ها در بین اهداف مختلفی گیر افتاده اند: پیش بینی افرادی که به احتمال زیاد از نظر علمی موفق می شوند. شناسایی استعداد از دست رفته توسط شاخص های مرسوم ؛ جمع آوری درآمد کافی از آموزش ؛ ثبت نام یک کلاس متنوع از دانش آموزان ؛ ارتقا and و حصول اطمینان از تحرک اجتماعی ؛ انطباق با محدودیت های قانونی در مورد اقدام مثبت.

طرفداران SAT می گویند این در پیش بینی پیشرفت تحصیلی در دانشگاه م effectiveثر است. اما اگر اعتبار قابل پیش بینی هدف اصلی پذیرش بود ، می توانید در مورد استفاده مستقیم از یک کلاس اقتصادی – اجتماعی بالاتر به عنوان واجد شرایط پذیرش بحث کنید زیرا دانشجویان ثروتمندتر به راحتی به دانشگاه می روند. (جسی روتشتاین از دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی ، سال گذشته در شهادت علیه استفاده از SAT این نظر را داد.)

عوامل غیر دانشگاهی مانند مقاله ، نظم عددی واضحی مانند نمره GPA یا SAT را ارائه نمی دهد. تکیه بر عوامل نرم ممکن است به دفاتر پذیرش دانشگاه اجازه دهد اهداف خود را دنبال کنند ، اما سوالات مربوط به کدام یک از اهداف را اولویت بندی می کنند ، منحرف شود.

افسران پذیرش می توانند بگویند که ویژگی های منحصر به فرد هر فرد را در نظر می گیرند ، اما به نظر می رسد که این ویژگی ها عمدتا از شاخص های اقتصادی اجتماعی در ضمیمه ها جدا نیستند. کالج ها هنوز هم باید تصمیمات سخت بگیرند تا نشان دهند که واقعاً برای چه چیزی ارزش قائل هستند ، اما به نظر می رسد اکنون تصمیم گیری بیشتر از دید مردم پنهان خواهد ماند.


آرویند آشوک ، تازه فارغ التحصیل دانشگاه تگزاس در آستین ، در حال حاضر ثبت نام خود را در دانشکده حقوق به تعویق می اندازد. می توانید او را در توییتر در دنبال کنید arvind__ashok.




منبع: khabar-akhar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>