اساسی احتراق سوخت در سیلندرها، پیستون به شکل رفت و برگشتی حرکت مینماید که همین حرکت از شاتون به میل لنگ منتقل شرکت پیستون اتومبیل تبریز میشود. اهمیت اعتنا به نتیجه ها به دست آمده از آزمون های رادیوگرافی قطعات ، پروسه ایجاد پیستون اساسی استعمال از آلیاژ آلومینیم مقاومت بالایی داراست . علل دارای بروز همین نقص‌ آن می باشد که یا سوخت تزریقی به موتور بیش از ترازو رقیق بوده هست ، یا شمع های موتور از مدل خیلی گرم انتخاب شده اند و یا این که این‌که سیستم جرقه موتور زودتر از موعد واجب فعالیت می نماید ( به این معنی که آدوانس می باشد ) و یا این که اینکه نسبت دانسیته به تناسب اکتان سوخت ، خیلی بالاست و یا این که به هیچ وجه موتور اختلال کلی گرم شدن را دارد. وdوb : در اين حالات هر دو سمت رينگ يكسان بوده و شیوه کارگزاری اين جور رينگ اهميتي ندارد . و در هنگام پايين رفتن پيستون ، حاشیه تيز رينگ كه به سمت پايين است مثل لبه يك چاقو کار كرده و روغن هاي موجود برروي جداره سيلندر را تراشيده و به داخل پيستون و نهايتاً كارتل ارسال مي كند.اين دسته رينگ ها بايد به تیتر دومين رينگ كمپرسي مورد استعمال قرار گيرند . و یکی از علامت های پیدایش این مشکل آن می باشد که آب رادیاتور زیر فشار قرار می گیرد و اهمیت فشار از لوله سرریز رادیاتور به خارج می ریزد که نماد قطعی وجود نشتی در واشر سر سیلندر می باشد . باید دقت بسیار به عمل آورد که چنانچه سر سیلندر تراش می رود چون گزیده ولو قلیل از ضخامت آن اندک می وشد سبب ساز اندک شدن گوشه و کنار احتراق و بالا رفتن نسبت حجمی موتور شده و می تواند مشکلات عدیده ای را در پی داشته باشد که یک عدد از آن ها گرم شدن بیش از میزان موتور می باشد هر چندین در همین حالت عجله موتور هم بالا می رود اما به مشکلات بعدی اش و خساراتی که ببار می آورد نمی ارزد . هنگامی مشکلی این چنینی پیش می آید مسئله حساس در این هست که بتوانم منشا بروز این براده ها و قطعات کوچک وارد شده به باطن محفظه احتراق را پیدا کنیم در ضمن مارتل موتور را هم باید باز کرد و کلیه ذرات خرده کوچک موجود در آن را تمیز کرده و شستشو اعطا کرد تا دوباره آن گاه از تعمیر موتور این مشکل مجددا پیدایش نکند. در اینجا برای فهم و شعور خوبتر ادامه مطالب باید نکته ای را درباره سوپاپ خودرو شرح دهیم ، در سیلندرهای یک ماشین ممکن می باشد از یک سوپاپ محل ورود و یک سوپاپ خروجی به کار گیری کنند که به آن سیلندر دو سوپاپه می گویند. علاوه بر اتومبیل های مهم سیستم تایمینگ متغیر ، این شیارها سبب می شوند زمانی که تسمه تایم پاره شود ( درباره تسمه تایم نیز در بخش سیستم تایمینگ نگارش شده ) و روزگار بندی سوپاپ به هم بخورد ، از برخورد سوپاپ به پیستون دوری شده و از ساخت خسارات شدید پرهیز کند. شاتون هم یک عدد از قطعاتی هست که درصورتیکه روغن کاری نشود در اثر اصطکاک اصلی بقیه قطعات فرسوده می‌گردد و از برخورد آن صدای تق تق به گوش میرسد. هنگامی تسمه تایم ببرد، ریتم گشوده و بسته شدن سوپاپ ها بهم میریزد و اگر بدور موتور بالا باشد، بسته به طراحی موتور به احتمال زیاد سوپاپ حساس سطح رویی پیستون عکس العمل می نماید و غیر از شکسته شدن خویش سوپاپ منجر زخم دیدن پیستون نیز میشود. در این حالت به محض واضح شدن موتور ، در اثر انبساط حرارتی پیستون ، بدنه پیستون به جداره داخلی سیلندر فشار وارد می نماید و باعث گیر نمودن پیستون در درون سیلندر می شود. می شود. به این منظور پیستون را به قشرهای حفظ کننده آغشته می نماید تا مقاومت پیستون در مقابل سایش ارتقا یابد واجب به ذکر است که برخی از این پوشش ها مانند پوشش گرافیتی، روغن را در خود نگه می دارند. لازم به ذكر میباشد كه طبق شكل (4) بايد بين پيستون و سيلندر نيز لقي مناسبي را در حیث گرفت تا در رخ تغيير بعد ها پيستون و سيلندر به دليل تغيير دما ، پيستون داخل سيلندر گير نكنند. شكل (1) يك مدل رینگ پیستون را نشان می دهد. همین جور پیستون ها، انتقال حرارت بهتری دارند. انتقال گرمای پیستون به سیلندر. امروزه در ماشین های سواری و حتی موتور های دیزلی، از پیستون های آلومینیمی، به ادله سبکی و انتقال حرارت خوبتر به کار گیری می گردد، که به دو روش ریخته گری یا این که آهنگری ساخته می شوند. وb : وجود پله برروي لبة خارجي رينگ روغني ، در اين صورت بايد پله به سمت پايين قرار گرفته و باعث به جاروي بهتر روغن از روي ديوارة سيلندر قیمت پیستون ماشین تبریز مي شود . ازطریق معاینه ، پیستونهای کارکرده و کهنه می قدرت داده ها ارزشمندی را از حالت کارکرد موتور کسب کرد و در اختیار مکانیک ها قرار اعطا کرد تا بهتر بتوانند به تعمیر و محافظت موتور بپردازند .

ایندکسر