اگر نمیدانید قرار است چه اتفاقی بیفتد، اجماع همه مدیران عاملی که با آنها صحبت میکنم، اکثر سهام خصوصی که میشناسم، و بیشتر بانکداران این است که بنشینند، دریچهها را به زمین بزنند، و چیزهایی را که نمیدانی به دریا بیندازند. شما نیاز ندارید سایبان ارزشش را دارد زیرا قبل از هر چیز در مورد بقا است و نه فقط بقا، بلکه محافظت از نتیجه نهایی.
اما ما برندی برای محافظت نداشتیم. ما یک نام تجاری ایجاد کردیم، مشتریان جدیدی اضافه کردیم. ما 20 سال است که در تجارت هستیم. بنابراین در آوریل 2020، زمانی که همه مردم را اخراج میکردند، هیئت مدیره خودم گفت، جیم، میدانی، احتمالاً مجبور میشوی مردم را اخراج کنی.
اما ما این ایده را داشتیم که دویدن در مواقع پر استرس راحت است. ارزان است. مردم می توانند بدود. بنابراین ما استراحت کردیم و زمانی که دیدیم دوندگان در حال دویدن هستند و تقاضا برای فناوری دیجیتال در حال افزایش است، زنجیره تامین خود را پس گرفتیم، و فکر میکنم احتمالاً حداقل هشت هفته زودتر از دیگران این کار را انجام دادیم. توصیف اینکه چقدر معنی داشت سخت است. ما به هزینه های بازاریابی ادامه دادیم. ما حتی یک نفر را هم اخراج نکردیم و در یک سال گذشته 31 درصد رشد داشته ایم. و امسال بدون مشکلات زنجیره تامین بیش از 30 درصد رشد داشتیم.
چه زمانی متوجه شدید که بروکس می تواند با شرکت های بزرگی مانند نایک در بازار در حال رقابت رقابت کند؟
زمانی که رکود بزرگ و پایان جهان در سال های 2008 و 2009 رخ داد، از نظر اقتصادی، فقط لباس ها را خرد کرد. در آن مرحله ما اخراج شدیم. اما در فوریه 2009، کفش ها شروع به فروش کردند.
نایک یکی از بزرگترین برندهایی است که تا به حال ایجاد شده است و در مورد رقابت، موفقیت های ورزشی و عبور از روبان روی سکو است. این فقط بسیار قدرتمند است. اما ما دویدن را منحصربهفردترین ورزش در کل دنیا میدیدیم و این روحیه «دویدن شاد» را داشتیم که منحصربهفرد بود.