در گذشته، فرض بر این بود که ریاضیات برای گروه خاصی از افراد جامعه است و ریاضیات را همه نمی توانند یاد بگیرند. با تغییر هدف آموزش ریاضی، ضرورت آموزش ریاضی برای همگان درک شد. برای کمک به درک بهتر از مسائل، باید تدریس خصوصی ریاضیات به صورت یک کل، آموزش داده شود. متأسفانه در دروس آکادمیک، ریاضیات را به صورت یک جزء به ما آموخته اند و صورت کلی از ریاضی در ذهن اکثر دانشجویان نقش نبسته است. بعد از یادگیری مفاهیم پایه در این آموزش می توان به یادگیری مفاهیم موجود در ریاضی 1 مانند حد و پیوستگی، مشتق، انتگرال، دنباله و سری و اعداد مختلط پرداخت. این آموزش برای دانشجویان پیام نور نیز مناسب ارزیابی می شود.

در این آموزش ابتدا به بررسی مجموعه ها می پردازیم و سپس درس را با معرفی مجموعه اعداد ادامه می دهیم. پس از آن به معرفی مفهوم نامساوی ها، نامعادلات، مثلثات و در نهایت تابع و انواع آن می پردازیم.

سبکهای شناختی

Ø سبک یادگیری کلامی

Ø سبک یادگیری تصویری

Ø سبک یادگیری دست ورزی

سبک یادگیری کلامی:

ž ساختار نمادين كلام نقش مهمي در تفكر و يادگيري ايفا ميكند

ž وقتي فكر ميكند به زبان كلمات و جملات با خود حرف ميزنند و مي توانيد افكار خود را مستقيماً روي كاغذ بياورند

ž استدلال رياضي را مرحله به مرحله و جزء به جزء درك ميكندند و چون اثبات اثبات را به پايان ميرساند مراحل درك رياضي آنها را خاتمه ميبايابد

ž از جزء به سمت درك كل حركت ميكنند و به طور خاص تئوري هاي آنها در چگونگي جزاير بسيار قوي است اما در همبستگي مباني و ساختارهاي كلي ميلنگند است.

ž دز این دانش آموزان آموزش می دهند در حركت از كلام به مجرد شما باشد

ž از بین فیلسوفان معروف فلسفه و سبك شناختی ارسطو ، كندي ، ابن سينا

سبک یادگیری تصویری:

ž در دانشآآموزان تصویری شهود و تصوير سازي نقش مهمی را در تفکر و يادگيري ايفا مي كنند

ž وقت این دانش آموزآموزان به تفسیر میپردازند روند تفکر به زبان مفاهیم و ارتباط بین سایر پیشش میرود و بازنوسی روند پردازش برای ایشان نياز به زحمت مضاعف دارد

ž برخلاف ازاین دانش آموزان از كلام در آوردن روند تفكر خود عاجز و ناتوانند

ž مي توانيد به خوبي آن را به زبان مفاهيم و ارتباط بين آن بيان كنند

. استدلال رياضي توسط اين دسته از دانش آموزان به صورت كلي و مانند نگاه كردن به اجزاي يك تابلو به طور معمول سرتاسري ادراك مي شود

ž از درك كل به سوي ادراك جزاير حركت ميكندند و به طور قابل ملاحظه اي تئوري هاي آنها را در ساختار و مباني دقيق است اما در همنشيني و برقراري رابطه بين اجزاء ضعيف مينمايد

ž تفکر شهودی و تجربه نقطه قوت ایشان است

ž آموزش در این دانش آموزان حركت از تصوير به مجرد می باشد

ž افلاطون ، فارابی ، ابن عربي ، سه و کاربرد رديو و ملاصدرا زير چتر اين نوع مهارت يادگيري و تفکر قرار مي گيرد

سبک دست ورزی

ž دانشآآموزان دستورز که ساختارگرا بازسازی ساختارها و دست ورزی نقش مهم در تفکر و یادگیری ایفا میكند

ž با استفاده از بردن ابزارها و ساختن اشكال و بازسازي ذهني ساختارها در ذهن خود مفاهيم را ياد ميگيرند و مهارت ها را كسب مي كنند.

ž استدلال رياضي را تا وقتي خودشان بازسازي نكنند نمي‌فهمند

ž بسياري از صنعتگران و مخترعين زير چتر اين نوع مهارت يادگيري و تفکر قرار مي گيرد.

ž در این دانش آموزان آموزش در حركت از ملموس به مجرد می باشد

ریاضیات مهندسی، هنر اعمال ریاضیات به سیستم های واقعی پیچیده است که با ترکیب تئوری های ریاضیاتی، مهندسی عملی و محاسبات علمی به حل چالش های مهندسی می پردازد. بدون هیچ گونه تردیدی، ریاضیات مهندسی جز جدایی ناپذیر تمام علوم مهندسی است که بدون آن امکان حل اغلب مسائل مهندسی وجود ندارد. برای مثال در رشته مهندسی برق، برای بررسی نحوه پخش ولتاژ الکتریکی در داخل اجسام رسانا و یا در مهندسی مکانیک برای تحلیل ارتعاشات یک صفحه مستطیلی، از معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی استفاده می شود که این موضوع به صورت دقیق در ریاضیات مهندسی آموزش داده می شود.