[ad_1]

اقتصاد ایالات متحده با چالش جدیدی روبرو است که در حساب رشد وجود دارد: آنچه محرک مالی می دهد محرک مالی را از بین می برد.

طرح نجات 1.9 تریلیون دلاری آمریکا که در ماه مارس تصویب شد و بسته کمک هراسی 900 میلیارد دلاری که در ماه دسامبر تصویب شد ، بار زیادی دارند. آنها برای بدست آوردن سریع پول از در طراحی شده اند. اما یکی از پیامدهای این استراتژی این است که سیاست های مالی در سه ماهه آینده از رشد اقتصادی خارج می شود.

اقتصاددانان بیشتر پیش بینی می کنند که اقتصاد با رونق شدید بازار کار و انبوهی از پس انداز خانوارهای حفظ شده ، به اندازه کافی قوی باشد که علی رغم کند شدن رشد مالی ، به رشد خود ادامه دهد. برای جلوگیری از رکود اقتصادی ، باید تغییر بزرگی از تقاضای دولت به سمت بخش خصوصی ایجاد شود.

نظر اصلی این است که این کار موفقیت آمیز خواهد بود. اما جنبه هایی از این لحظه غیرمعمول اقتصادی وجود دارد که می تواند مسیر پیش رو را ناهموار کند.

چنین نوسانات بزرگی در مقادیری که دولت به اقتصاد وارد می کند ، سابقه مدرن ندارد. و این خطر وجود دارد – که اخیراً توسط یک مقام ارشد فدرال رزرو به رسمیت شناخته شده است – اگر پس اندازهای دوره همه گیری به طور نامتناسبی توسط ثروتمندان برگزار شود ، آنها به جای هزینه کردن ، روی آن پول خواهند نشست.

نانسی واندن هوتن ، اقتصاددان برجسته در اقتصاد آکسفورد ، گفت: “قطعاً شاهد افت چشمگیر محرک های مالی خواهیم بود.” “س thenال این است که اقتصاد برای مقابله با این وضعیت چقدر مناسب است و ما واقعاً به طور قطعی نمی دانیم که این قسمت از این دوره که ما پشت سر می گذاریم شامل چه مواردی می شود.”

اکثر آمریکایی هایی که باید مشوق دریافت چک درمورد 2000 دلار برای هر نفر را دریافت می کردند ، قبلاً آنها را دریافت کرده اند. وزارت خزانه داری این ماه گفت كه 395 میلیارد دلار از این پول قبلاً ارسال شده است كه كمی بیشتر از مبلغ پرداختی در برنامه نجات ایالات متحده هنگام تصویب آن بود.

در حالی که پرداخت های بیمه بیکاری بیشتر است ، با بازگشت مردم به محل کار ، این هزینه ها نیز کاهش می یابد – و مقرر شده است که مکمل های این پرداخت ها در ماه سپتامبر منقضی شود. بیشتر هزینه های دیگر یا کوتاه مدت بود ، معطوف به مواردی مانند واکسیناسیون بود ، یا به تدریج مانند اعتبار مالیاتی طولانی مدت کودکان و کمک های بلاعوض به دولت های ایالتی و محلی هزینه می شود.

براساس تخمین های مرکز سیاست های مالی و پولی هاچینز در موسسه بروکینگ ، به طور کلی ، هزینه های دولت در سه ماهه اول 8.5 واحد درصد به رشد اقتصادی افزوده است. اما انتظار می رود که تأثیر به اصطلاح مالی در سه ماهه دوم و سوم کمی منفی شود – و سپس به عنوان یک کاهش چشمگیر رشد در سه ماهه چهارم 2021 و 2022 عمل کند.

در سه ماهه دوم سال 2022 ، سیاست های مالی در حال برداشتن 3.3 واحد درصد از نرخ رشد است ، که به طور قابل توجهی بیشتر از کسر 2.2 درصد در سه ماهه سوم سال 2011 است که شدیدترین سه ماهه سه ماهه آخر سال است. محرک خماری ناشی از رکود قبلی.

این ممکن است بسته به محل مذاکره در مورد زیرساخت ها و سیاست های حمایت از خانواده تغییر کند ، اما انتظار می رود این سیاست ها برای سالهای زیادی بر سیاست های مالی تأثیر بگذارد – آنها دوباره شارژ می شوند ، از قبل بارگیری نمی شوند – بنابراین نباید در آینده نزدیک تغییر اساسی کنند.

بحث برای حفظ آرامش ، حتی وقتی هزینه های فدرال کاهش می یابد ، مبتنی بر رشد سریع بخش خصوصی در ماه های اخیر است.

کارفرمایان با سرعتی سرسام آور به لیست حقوق و دستمزد خود اضافه می کنند ، بنابراین افزایش غرامت باید از هزینه های مصرف کننده حمایت کند ، حتی در صورت از بین رفتن حمایت دولت. این کسب و کار گزارش می دهد که در شرایط گسترده ای قرار دارد که زمینه خوبی برای هزینه های سرمایه گذاری است. و اقتصادهای خارج از کشور باید رشد کنند زیرا سایر کشورها به واکسیناسیون بیشتر دست می یابند ، این خبر خوبی برای صادرات ایالات متحده است.

لوئیز شاینر ، یکی از اعضای ارشد بروکینگز گفت: “من فکر می کنم داستان اصلی این است که اقتصاد در حال بازگشایی است ، بنابراین ما می توانیم این واقعیت را بپذیریم که این انگیزه از بین رفته است.”

علاوه بر این ، آمریکایی ها صندوق پس انداز عظیمی دارند که در موارد همه گیر صرف هزینه هایی مانند مسافرت و رستوران نکردند. خانوارها از مارس 2020 ماهانه به طور متوسط ​​282 میلیارد دلار پس انداز کرده اند ، در حالی که این رقم در سال 2019 103 میلیارد دلار در ماه بود.

بنابراین س bigال بزرگ اقتصاد در نیمه دوم سالهای 2021 و 2022 این است که چه اتفاقی برای این پس انداز اضافی تجمعی 2.5 تریلیون دلاری می افتد. آیا این امر از هزینه های کوتاه مدت به اندازه کافی پشتیبانی می کند تا رشد را در مسیر خود حفظ کند یا آمریکایی ها راحت تر داشتن تعادل متعادل را به جای آن ترجیح می دهند؟

اینجاست که نگرانی های توزیع بوجود می آید. در حدی که پول توسط افراد متمکن مالی نگهداری می شود ، ممکن است آنها تمایل کمتری برای صرف آن داشته باشند و به پیشبرد اقتصاد کمک کنند.

لائل برینارد ، فرماندار بانک فدرال در ماه جاری در سخنرانی خود گفت: “انتظار می رود بادهای مالی امروز سال آینده به سمت بادهای مخالف تغییر جهت دهند.” “بنابراین سوال مهم این است که بجای بازگشت به روندهای پیش از همه گیری ، هزینه های خانوار تا چه میزان به حمایت از رشد ادامه خواهد داد.”

از طرف دیگر ، جهش سریع مالی می تواند به کاهش فشارهای تورمی در اقتصاد کمک کند. هر تصوری که از تصمیم ارسال 2000 دلار برای مردم دارید فکر می کنید ، دیگر چک هایی وجود ندارد که بتوانند تقاضا را بیش از پیش افزایش دهند و چرخه تورم را تهدید کنند.

به هر حال ، این نمونه دیگری از روشهای غیر معمول بودن اقتصاد همه گیر است. تنها مقایسه واقعی تاریخی با انواع جهش ها در هزینه های دولت در پنج فصل گذشته ، شامل آغاز و پایان جنگ است که پویایی اقتصادی خاص خود را دارد.

این بدان معناست که ارزش این را دارد که ببینیم دقیقاً چه اتفاقی می افتد که دولت فدرال از کار خود عقب نشینی می کند و آیا مصرف کنندگان و شرکت ها و واردکنندگان آمریکایی در سراسر جهان روند پیش بینی خود را افزایش می دهند.

[ad_2]

منبع: khabar-akhar.ir