هنگامی که گروهی از دانشمندان علوم تغذیه در سال 2008 هرم اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای را به روز کردند، یکی از تغییرات عمده ای که انجام دادند، برجسته کردن ماهی و غذاهای دریایی بود. به عبارت دیگر، آنها ماهی و غذاهای دریایی را به پایه هرم نزدیکتر کردند. آنها این کار را به این دلیل انجام دادند که در پانزده سال از اولین باری که هرم رژیم غذایی مدیترانه ای در سال 1993 معرفی شد، تحقیقات علوم تغذیه به این نتیجه رسیدند که فواید سلامتی خوردن ماهی و غذاهای دریایی آنقدر زیاد بود که خوردن آن را حداقل دو بار در هفته توصیه کردند.

 

برای خرید ادویه ماهی محلی و اصل در بسته بندی 250 گرمی در این سایت اینجا کلیک کنید.

 

برخی از ماهی ها علاوه بر ارائه منبع باکیفیت پروتئین و ویتامین های D و B12، مقادیر قابل توجهی اسیدهای چرب امگا 3، چربی ضروری با خواص ضد التهابی که نشان داده شده است بروز بیماری های قلبی را کاهش می دهد، فراهم می کنند. رژیم های غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 نیز به پیری سالم مغز کمک می کند و خطر زوال شناختی را کاهش می دهد.

 

 

 

ماهی‌هایی که بیشترین میزان اسیدهای چرب امگا 3 را دارند، ماهی‌های کوچک و روغنی مانند آنچوی، ساردین، شاه ماهی و ماهی خال مخالی هستند. با وجود اندازه کوچکشان، طعم قابل توجهی دارند.

 

 

 

یکی از ساده‌ترین، سنتی‌ترین و خوش‌طعم‌ترین راه‌ها برای لذت بردن از این ماهی‌های روغنی کوچک، مانند ساردین یا ماهی خال مخالی، این است که آن‌ها را کبابی کنید و با کمی لیمو، کمی نمک دریای درشت و کمی روغن زیتون فرابکر پایان دهید. . سادگی در بهترین حالت.

 

 

 

در سرتاسر سیسیل، ترکیب کلاسیک پاستا با ساردین (پاستا کول سارد) را خواهید یافت. پاستا کول سارد که به‌شدت تحت تأثیر قرن‌ها اشغال خارجی از جمله اعراب، یونانی‌ها، رومی‌ها و نورمنی‌ها قرار گرفته است، دارای ماکارونی، به طور سنتی بوکاتینی، ماکارونی بلند و اسپاگتی‌شکل با مرکز توخالی است که با سس علفی تهیه شده از پیاز، رازیانه سرو می‌شود. ، آجیل کاج، ساردین، گاهی اوقات زعفران و روی آن خرده های نان چاشنی شده.

 

 

 

در حالی که ماهی تازه صید شده اغلب بهترین در نظر گرفته می شود، همیشه اینطور نیست. معمولاً به عنوان غذای دوران افسردگی، کنسرو/کنسرو ماهی یا کنسروها در نظر گرفته می‌شوند، این ماهی‌های اخیر همانطور که در اسپانیا به آن‌ها اشاره می‌شود، به‌طور گسترده به عنوان برخی از بهترین ماهی‌های جهان در نظر گرفته می‌شوند. نکته جالب این است که کنسروها در واقع توسط یک فرانسوی در اوایل دهه 1800 به عنوان راهی برای حفظ مواد غذایی برای جنگ اختراع شد. اولین محافظان تا سال 1840 به اسپانیا نرسیدند، زمانی که یک قایق بادبانی فرانسوی در اسپانیا غرق شد و اسپانیایی ها نبوغ همسایگان خود را در شرق کشف کردند. مدت کوتاهی پس از آن، اولین کارخانه کنسروسازی در اسپانیا ساخته شد و بدین ترتیب صنعت کنسرو ماهی اسپانیایی متولد شد. امروزه، بسیاری از کارخانه‌های کنسروسازی سنتی و خانوادگی هنوز رشد می‌کنند، و ماهی‌های خود را عمدتاً از منطقه گالیسیا در سواحل شمال غربی اسپانیا تأمین می‌کنند، آنها را در اوج تازگی بسته‌بندی می‌کنند و بلافاصله (در محل) کنسرو می‌کنند و در نتیجه ماهی‌های خود را بکر می‌کنند. ، طعم و بافت درجه یک.

 

 

 

ساردین با سالسا

 

بنابراین، دفعه بعد که از راهروی ماهی کنسرو شده در خواربار فروشی محلی خود سر زدید، چند قوطی ساردین، ماهی خال مخالی و/یا آنچوی را در سبد خرید خود بیندازید. ارزان، بسیار تطبیق پذیر و پایدار در قفسه، آنها را برای یک وعده غذایی یا میان وعده آسان در هر زمانی از روز تشکیل می دهند. ساردین های کنسرو شده یا ماهی خال مخالی را به یک سالاد سبز اضافه کنید، روی نان تست آووکادو را با یک یا دو ساردین اضافه کنید، یا ساردین را به تخم مرغ ها اضافه کنید (تخم مرغ ماهیگیر یا ساردین که با مجموعه ای خوشمزه از گیاهان و مواد معطر مخلوط شده و سپس با چند تخم مرغ خرد شده پخته شود. بالا).

 

 

 

وقتی صحبت از آنچوی به میان می آید، بیشتر چیزی که در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی پیدا می کنید، آنچوی هایی هستند که فیله شده، نمک پخته شده و در روغن بسته بندی شده اند. این فرآیند پخت است که طعم و عطر شور و تند آنچوی ها را به آن می بخشد. در حالی که به خودی خود طعم بسیار خوبی دارد، آنچوی های پخته شده با نمک، سلاح مخفی شما برای زنده کردن یک قابلمه سس گوجه فرنگی هستند. وقتی آنچوی با سیر در روغن زیتون تفت داده می شود، در روغن حل می شود و غنای اومامی را به سس شما می ریزد. تابه کلاسیک اسپانیایی Con tomate y anchoa دارای نان برشته شده با گوجه فرنگی رنده شده و آنچوی است که با مقدار زیادی روغن زیتون فوق بکر تکمیل شده است.

 

 

 

سپس آنچوی سفید وجود دارد که در اسپانیا با نام بوکرون و در یونان به عنوان گاوروس شناخته می شود. آنها را با نمک زدن آنچوی ها و سپس خشک کردن آن ها با آب لیمو یا سرکه تهیه می کنند. فرآیند نمک زدن مقداری از رطوبت را از ماهی خارج می‌کند و بافت آن‌ها را محکم می‌کند، در حالی که اسید اساسا آنچوی را «پخت» می‌کند. آنچوی سفید دارای بافت و طعم لطیف تری نسبت به نمک پخته شده است، و می توان آن را به تنهایی – بدون تزیین، به استثنای پاشیدن روغن زیتون فوق بکر – یا به عنوان تاپا (که در برخی به عنوان pintxo نیز شناخته می شود) لذت برد. بخش هایی از اسپانیا)، به عنوان مثال، بالای یک تکه نان خرد شده.

 

 

 

بنابراین، بدون توجه به کشور یا آماده سازی، به خودتان لطف کنید و طعم عالی و سلامت ماهی کوچک دریا را در آغوش بگیرید.

ایندکسر